Dacia Logan merge mai departe, noi versiuni urmand sa fie lansate in fiecare an, pentru a fi acoperita toata gama de autovehicule cerute de piata romaneasca, dar si de clientii din alte tari. Dupa lansarea versiunii diesel, o serie de informatii controversate legate de alte echipari sau caroserii si-au gasit locul atat in presa de la noi, cat si in cea europeana. Unele date au fost ulterior dezmintite de reprezentantii uzinelor de la Colibasi, astfel ca o confirmare oficiala a evolutiei modelului ce a facut valva in industria auto mondiala era absolut necesara.

Agitatia impresionanta dinaintea momentului lansarii modelului de baza a fost suficient de sugestiva pentru a demonstra gradul ridicat de interes pe care acest automobil l-a starnit in toate mediile legate de industria auto. Incepand cu opiniile scepticilor, care refuzau sa accepte posibilitatea construirii acestui vehicul ieftin, spatios si fiabil, si terminand cu numeroasele tentative de destabilizare a imaginii sale (a se citi "testul elanului"), comentatorii au trecut de la faza de neincredere la cea de contabilizare a numarului mare de masini vandute, si asta in doar doi-trei ani de la primul anunt facut de cei de la Renault.

Era evident faptul ca numai un alt model produs sub sigla Dacia ar mai fi putut starni in timp atentia pietei, insa iminenta versiune wagon (sau "break" daca isi va pastra denumirea traditionala) a pus din nou in miscare ziaristii auto. Supozitiile despre cum va arata (de altfel, un exercitiu destul de simplu pentru o astfel de caroserie) s-au intetit in momentul in care s-a vehiculat ideea transformarii berlinei intr-un MPV.

Fara a sta pe ganduri, jurnalistii au preluat informatia nedigerata, neluånd in calcul faptul ca transformarea unei masini cu patru usi (oricat de spatioasa ar fi ea) intr-un minivan este mult mai costisitoare decat si-ar putea imagina. Totul pornise de fapt de la zvonul ca break-ul ar putea avea o echipare cu 7 locuri, iar deductia 7 locuri = MPV le-a stat multora la indemana.

Pana la urma, break-ul s-a dovedit un clasic "station wagon", sau "estate" cum se numeste pe unele meleaguri, caroseria fiind realizata pur si simplu prin extensia portbagajului pana la nivelul plafonului. Chiar daca inca nu au fost difuzate fotografii oficiale cu viitorul model, presa a continuat sa faca speculatii, recentele fotografii cu prototipul Logan Break, acoperit cu o prelata, fiind cele mai credibile imagini. A aparut si de aceasta data o fotografie trucata pe calculator, cu pretentii de imagine reala, dar care se apropie, cu siguranta, de felul in care va arata Dacia Logan Break.

Pana in acest moment, singurele informatii certe, confirmate de purtatorul de cuvant al uzinelor Dacia, Silviu Sepciu, sunt doar cele legate de data lansarii versiunii combi: octombrie 2006. Asta inseamna ca prezentarea modelului va avea loc cu o luna-doua inainte de lansare, dar nu este exclusa varianta expunerii sale la unul dintre saloanele auto de anul acesta, cel mai posibil Geneva. In ceea ce priveste motorizarile "wagon"-ului, este de asteptat ca, pe langa actualul diesel prezent pe berlina, sa fie asortate noi propulsoare, mai puternice, capabile sa faca fata "suplimentului" de greutate ce apare in cazul unei astfel de caroserii.

107 cai-putere intr-o singura Dacie

Citeste si:

Cealalta noutate a anului, mult mai importanta din punctul de vedere al cerintelor pietei si al orgoliului romanilor, va fi motorizarea de 1,6 litri 16V, o premiera pentru producatorul de la Colibasi. Chiar daca motorul ce va fi folosit este unul conceput cu multi ani in urma (in linii mari va fi acelasi propulsor de pe Mégane 1), el va reprezenta primul motor din istoria Dacia cu o putere mai mare de 100 de cai. Mai exact, informatiile oficiale arata ca puterea nominala a motorului va fi de 107 cai, la 5.800 de rotatii pe minut, asta insemnand printre altele un cuplu motor de circa 150 Nm, la 3.700-3.800 de rotatii pe minut, si o acceleratie de aproximativ 10 secunde, de la 0 la 100 km/h, daca tinem cont de faptul ca masele celor doua modele (Logan, respectiv Mégane 1) sunt apropiate. Singurul element care ar mai lipsi din ecuatie este tipul cutiei de viteze ce va fi folosita, acest detaliu putand modifica destul de mult dinamica masinii.

Aceasta lansare este, de asemenea, o certitudine, dar nu si momentul ei. Reprezentantii Dacia ne-au precizat ca motorizarea 1.6 16V va fi prezenta pe Logan inainte de lansarea versiunii break, perioada estimata fiind primavara lui 2006. Daca lucrurile vor merge conform planului, peste doua-trei luni romanii amatori de performante (sa nu uitam ca foarte multi posesori de Dacii fac modificari la sistemele de injectie pentru a obtine o putere sporita a motoarelor cu 8 supape) isi vor putea etala muschii Loganului pe picior de egalitate cu alte modele produse in tarile occidentale.

Hatchback-ul se va produce, dar nu in Romania
Celelalte proiecte ale Dacia se indeparteaza de anul 2006 si vizeaza in special caroserii noi, derivate din cea standard. O versiune interesanta va fi hatchback-ul, un Logan in 5 usi, care se va produce in Brazilia. Am primit informatii certe despre dezvoltarea acestui proiect pentru uzinele Renault din America de Sud, insa data finalizarii nu este inca anuntata. La fel de nesigura este prezenta unui eventual hatchback Logan in Romania, cei de la Renault fiind sceptici in legatura cu un eventual succes al sau in Romania, tara berlinelor, opinie pe care nu o impartasesc, totusi, cei care urmaresc evolutia pietei autohtone.

In schimb, se va bucura cu siguranta de o cerere serioasa viitorul pick-up, prevazut a fi lansat undeva in 2007, la inceputul anului. Aparitia unei utilitare ieftine va atrage atentia indeosebi micilor comercianti, dar si companiilor cu parcuri auto destinate transportului de marfa. Pana atunci insa, este foarte probabil sa asistam si la introducerea de noi motoare in gama, in special diesel, care sa poata oferi un plus de putere si cuplu in situatiile de sarcina sporita. Un eventual face-lift s-ar putea realiza abia dupa ce vor fi lansate toate versiunile programate, dar nu mai devreme de 2008.

Dotari noi

In acest moment, Dacia a imbunatatit oferta pentru modelul Logan prin adaugarea echipamentului ABS si pe versiunile 1.4 MPI Laureate Plus si pe 1.5 dCi Ambition. Sistemul ABS folosit este de tip Bosch 8.0, montat si pe cele mai noi modele Renault, si este insotit de EBV, distribuitorul electronic al fortei de franare pe toate cele patru roti. In total, sunt oferite 11 versiuni de echipare, dintre care 7 sunt dotate cu motoare pe benzina (1.4 si 1.6 MPI) si 4 diesel (1.5 dCi). Cea mai scumpa versiune costa 9.570 de euro, comparabil cu alte modele vandute pe piata romaneasca de unii importatori.