Guvernul va solicita realizarea unui audit atat pe partea juridica (respectarea legislatiei in vigoare), cat si pe cea financiara in ceea ce priveste contractele de construire a unor tronsoane de autostrada de catre companiile Bechtel si Vinci, a declarat, ieri, premierul Calin Popescu Tariceanu. "Cele doua contracte ridica mari semne de intrebare, nu atat privind oportunitatea incheierii lor, cat in ceea ce priveste cadrul legal si conditiile financiare prevazute. Avem indoieli ca acest mod de atribuire directa a contractelor este concordant cu legislatia europeana. Si am folosit un eufemism spunand acest lucru, deoarece exista semnale numeroase si o iritare profunda la nivelul institutiilor europene in ceea ce priveste modul in care a fost acordat contractul Bechtel si mai ales faptul ca nu respecta legislatia europeana privind incredintarea directa", a precizat Tariceanu.

El a explicat ca dupa consultarile pe care le va avea cu ministrii de resort si cand se va lua oficial aceasta decizie in Guvern, atunci el va sti exact si care este termenul pana la care se va decide ce se va intampla cu respectivele contracte. Mai mult, seful Guvernului a spus ca si alte contracte importante, cum ar fi cel realizat cu EADS (privind securizarea frontierelor), vor fi de asemenea analizate pentru a se vedea daca s-a respectat legislatia in vigoare, iar costurile de realizare a acestora se incadreaza in limitele uzuale pentru astfel de proiecte. "Si in cazul EADS este vorba in special de costuri si de maniera in care a fost incheiat contractul", a explicat Tariceanu. Desi nu a dorit sa dezvaluie ce se va intampla in cazul in care Guvernul va ajunge la concluzia ca respectivele contracte sunt ilegale, premierul a spus ca de principiu "nu vrem sa renuntam la ele".

Destul de ezitant, el a incercat sa dreaga putin busuiocul, motivand ca proiectul Bechtel este foarte greu de finantat, in conditiile in care mai exista un proiect de construire a unei autostrazi pe coridorul IV de transport, care va fi practic o autostrada paralela cu cea atribuita concernului Bechtel", a spus Tariceanu. El a recunoscut ca intentia Guvernului este de a sprijini infrastructura si ca orice autostrada va aduce un aport benefic economiei romanesti. "Insa trebuie sa ne punem problema daca putem suporta aceste costuri si nu cumva avem nevoie de imprumuturi pentru a finanta un astfel de proiect", a conchis Tariceanu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.