Dupa ce a dat lovitura pe piata romaneasca si apoi pe cea ruseasca, Loganul are toate sansele sa devina intr-un timp extrem de scurt, cea mai ravnita masina din Europa si poate, de ce nu, noul vehicul al poporului, asa cum s-a intamplat cu ceva ani in urma cu Beatle-ul lui Volskwagen.

Satuli pana peste de cap de automobilele costisitoare incarcate de tot felul de dispozitive sofisticate, de cele mai multe ori inutile sau chiar incomode pentru soferul "de rand", potentialii cumparatori de autovehicule din tari ca Franta, Germani sau Spania, au inceput sa se inscrie rabdatori pe listele de asteptare pentru Logan.

Jurnalistii de la "Washington Post" au sesizat ca interesul pentru Logan este in crestere, observatie sustinuta si de faptul ca astfel de liste de asteptare a unui Logan presupun ca cel ce doreste sa-l achizitioneze trebuie sa aiba rabdare. Chiar daca aparent, succesul unui vehicul "de mana a doua" este surprinzator pe pietele europene dominate de lux si cai putere, situatia se prezinta de fapt altfel. Majoritatea oamenilor isi procura "genul de masina pe care sa o poti repara singur", spune Jan Radzynski, un parizian, pensionar, in varsta de 73 de ani, care, considera ca Loganul este automobilul ideal pentru o vacanta pe coasta de Azur.

Nu este singurul care crede acest lucru, mai spun cei la "Washington Post". Si e normal cand ai de-a face cu o masina ce poate fi cumparata, fara prea multe dotari ce-i drept, cu "ametitorul" pret de 6.400 dolari.

Astfel incat, pentru o varianta full options, ce include practic toate functiunile tipice pentru un autoturism de clasa medie, se ajunge la un pret de 12.000 de dolari. Adica cu cateva sute sau chiar mii bune de dolari mai ieftina decat un model Renault de categorie similara.

Piata vest-europeana devine atat de interesata de acest subiect, incat producatorul francez intentioneaza sa isi extinda vanzarile in zone oarecum mai exclusiviste, ca Austria, Belgia si Elvetia.

"Oamenii cumpara o masina, mai mult din necesitate decat din pasiune", spune Pascal Pozzoli, un dealer Renault din Paris, adaugand ca a vandut Logan sefului unei mari companii. "Cumparatorii nu cauta putere. Ei cauta ceva cu care sa ajunga dintr-un loc in altul", a mai spus Pozzoli.

Citeste si:

Urmeaza Iran si India

Expansiunea Logan nu se opreste insa aici, mai noteaza cei de la "Washington Post". Iranul se pregateste sa produca acest autovehicul spre sfarsitul anului, estimand o piata de 500.000 de unitati. De asemenea, in India, unde Renault planuieste sa inceapa productia de anul viitor, Loganul ar putea fi foarte bine primit de cei care vor sa isi transporte in siguranta familiile pe strazile aglomerate si sufocante specifice acestei tari.

In prezent, Loganul este produs in Romania, Rusia, Maroc si Columbia. "Ideea de baza de la care s-a plecat in momentul conceperii acestui model a fost costul", a explicat Gerard Detourbet, primul specialist care s-a ocupat de acest proiect si la care a lucrat un an si jumatate. "Nici macar nu a fost construit un prototip pentru acest model. Totul a fost facut pe computer si introdus imediat in productie.

Pana si numele a fost creat tot de computer. Trebuia sa fie un cuvant bun si usor de pronuntat in toate limbile", a mai spus Detorubet. Acest "nas" al Loganului spune ca si-ar dori ca anual sa se vanda un milion de unitati. Prietenul sau Jean Pierre Hug, din Paris, a renuntat de altfel la un Peugeot 309 pentru un Logan de 11.000 de dolari, dotat cu aproape toate cele necesare: radiocasetofon, airbag-uri si aer conditionat."Pretul m-a determinat sa fac aceasta alegere", a explicat Hug, care foloseste masina pentru cumparaturi, dar si pentru drumuri la tara. Este totodata o placere sa o conduci, conchide parizianul.

Sefii de la Dacia au fost promovati

Succesul Loganului in Romania, dar mai ales pe piata mondiala a automobilului, i-a propulsat in posturi mai inalte, cu responsabilitati mai mari, pe cei care au lucrat la acest proiect. Astfel, coordonatorul proiectului Dacia Logan, Jean - Marie Hurtiger, va conduce, din luna martie, divizia Renault Samsung Motors, iar presedintele Consiliului de Supraveghere al Automobile Dacia, Luc - Alexandre Menard, va coordona, din februarie, activitatea regiunii Euromed, care cuprinde tarile din Europa de Est, Comunitatea Statelor Independente, Turcia, Africa de Nord si Israel. Din luna februarie, activitatea grupului francez va fi descentralizata in vederea sporirii profitabilitatii, urmand sa fie create cinci comitete regionale de management (Regional Management Commitees - RMC), si anume Franta, Europa, Euromed, Asia - Africa si America, se arata intr-un comunicat Renault.

Presedintele RMC Franta va fi Michel Gornet, fost vicepresedinte executiv pe probleme de productie, in vreme ce ex - vicepresedintele departamentului Vanzari si Marketing, Patrick Blain, va conduce RMC Europa, regiune care va include tarile din zona centrala si vest - europeana. Zona Asia - Africa va fi coordonata de Patrick Pelata, fost vicepresedinte pe probleme de planificare strategica, iar Thierry Moulonguet va raspunde de activitatea din tarile de pe continentele americane. Fostul director al Renault Samsung va deveni, de la inceputul lunii mai, director general al Mercosur (Brazilia, Argentina, Paraguay si Uruguay), urmand sa ocupe si functia de membru al Comitetului de Management al Renault.