Romanii prind incet, dar sigur, gustul licorilor straine. Cine controleaza importurile poate face legea pe o piata estimata la circa 350 de milioane de euro si cu tendinta certa de crestere.

Inceputul anului aduce vesti proaste pentru producatorii autohtoni. Pentru prima data, un jucator cu distributie nationala va aduce pe piata interna sortimente din Europa, California, Chile sau din Africa de Sud. "Avem pentru acest an un buget de doua milioane de euro pentru achizitii si investitii. Vinurile aduse de noi pornesc de la cele accesibile ca preturi (5-10 euro) pana la produse de lux", arata Camelia Lazar, manager achizitii la Depozitul de Vinuri (DDV), divizia specializata a RTC. DDV tinteste o treime din volumul importurilor, ce va depasi sase milioane de euro in 2006.

Depozitul de Vinuri are la dispozitie o logistica de aproape doua sute de masini si 41 de depozite regionale, apartinand altei divizii a RTC Holding. Societatea "ocheste" atat segmentul de retail, cat si pe cel de hoteluri si restaurante (Horeca). Pentru cel din urma segment, divizia specializata a RTC promoveaza sistemul de distributie Enomatic, care permite distributia la pahar a vinului. Pentru sustinerea vanzarilor, DDV a realizat si primul catalog de vinuri, care listeaza peste 300 de sortimente din tari cu traditie.

Dar ce sanse are o asemenea desfasurare de forte pe o piata in care importurile inregistreaza totusi vanzari scazute? Romanii au baut anul trecut vinuri imbuteliate de 350 de milioane de euro, dar sortimentele din alte tari au valorat doar 5,6 milioane de euro.