Oficialii romani s-au razgindit in privinta finantarii autostrazii Transilvania: suma alocata pentru 2006 va fi de cinci ori mai mare decit cea anuntata acum o luna. Asta inseamna 57 de kilometric de autostrada

Guvernul va aloca in acest an firmei americane Bechtel 500 de milioane de euro pentru constructia autostrazii Brasov-Bors, a declarat luni seara premierul Calin Popescu Tariceanu, intr-o emisiune TV. Pina acum, suma vehiculata pentru finantarea autostrazii Transilvania era de 100 de milioane de euro, din acesti bani urmind sa fie acoperite toate cheltuielile statului cu acest proiect pentru intreg anul 2006.

Suma a fost avansata la sfirsitul anului trecut chiar de ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, care admitea atunci ca ar fi posibil ca finalizarea autostrazii sa aiba loc dupa 2012, termenul convenit initial, pentru ca s-a cazut de acord cu Bechtel ca "valoarea lucrarilor pe care le va efectua intr-un an sa nu depaseasca finantarea pe care o avem asigurata". Totusi, declaratia lui Dobre a fost facuta inainte ca Tariceanu sa anunte prioritatile Romaniei pina in 2008, asa ca este posibil sa se fi suplimentat bugetul.

Bechtel: ,,Nu stim, dar se poate"

"Oficial, nu am fost instiintati despre acest buget de 500 de milioane de euro pentru 2006. Noi stim despre cele 100 de milioane de care a vorbit ministrul Dobre", ne-a spus ieri purtatorul de cuvint al companiei Bechtel, Bogdan Sgircitu. El a admis insa ca suma ar fi putut fi suplimentata dupa ce Guvernul si-a anuntat prioritatile. ,,Premierul Tariceanu a anuntat, in conferinta de presa, acum citeva zile, ca infrastructura va fi prioritatea zero pentru 2006, deci probabil ca suplimentarea bugetului pentru acest proiect a fost facuta", spune Sgircitu.

Insa, nici el si nici oficialii Ministerului Transporturilor nu au putut preciza daca, in urma acestei finantari, autostrada Transilvania va fi terminata mai devreme de 2012. Valoarea totala a autostrazii, in lungime totala de 415 kilometri, cu despagubiri pentru terenuri cu tot, este de 3,67 miliarde de euro, lucru afirmat chiar de ministrul Dobre. Astfel, daca toate cele 500 de milioane de euro vor fi alocate in 2006, inseamna ca la finalul anului vom avea 57 de kilometri din Autostrada Transilvania.

Ambasadorul SUA: Autostrada aduce si dezavantaje

Statele Unite sustin in continuare autostrada Transilvania. Ambasadorul american la Bucuresti, Nicholas F. Taubman, a prezentat ieri, la Cluj, atit avantajele pe care aceasta autostrada le va aduce zonei, cit si posibilele dezavantaje. Din perspectiva afacerilor, ambasadorul considera ca aceasta autostrada ar ajuta la dezvoltarea intensa a zonei, a orasului Cluj-Napoca si a multor afaceri conexe.

"Orasul dvs. trebuie sa fie mai bine conectat la pietele mari si retelele de transport din Europa pentru a deveni un loc mai atragator pentru viitorii investitori. Autostrada Transilvania va poate asigura categoric aceasta conexiune", a spus ambasadorul. In ceea ce priveste dezavantajele, el a atentionat, din experienta americana, ca aceasta autostrada poate insemna si dezvoltarea traficului de persoane, cresterea criminalitatii sau chiar deteriorarea rapida a infrastructurii, daca nu este controlata greutatea autovehiculelor care o vor folosi.

Ambasadorul a declarat ca urmeaza sa aiba o intilnire cu reprezentantii firmei americane Bechtel referitoare la contractul Romaniei cu aceasta firma, contract renegociat de actuala guvernare dupa semnarea acestuia de catre guvernul Nastase. El nu a comentat starea actuala a lucrarilor pentru autostrada, oprite inca din vara.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.