Dacia estimeaza pentru acest an cresterea productiei cu o treime, pina la circa 220.000 de unitati, din care 120.000 vor fi orientate catre pietele externe, in conditiile stagnarii vinzarilor din Romania. La un pret mediu de 7.500 de euro pe bucata, acest export va valora 900 de milioane de euro.

Productia uzinei de la Mioveni va ajunge pina la sfirsitul acestui an la 870 de unitati pe zi, dintre care 800 de vehicule vor fi modele Logan. Productia CKD (Completely Knocked Down - colectii de subansamble destinate asamblarii in alte tari) va creste anul viitor pina la 120.000 de unitati, fata de 30.000 de unitati realizate in 2005.

Succes garantat

Succesul Daciei Logan se datoreaza, in opinia analistilor pietei auto, in special pretului scazut. "Exista un coeficient pe care cei care cumpara Logan il calculeaza: citi metri si cite kilograme de masina primesti pentru banii dati", declara Mihai Heimann, presedintele grupului de presa Auto Mondial. "Daca ar fi sa impartim greutatea masinii la pretul ei, rezulta un coeficient foarte bun", a adaugat Heimann.

Succesul Daciei Logan l-a facut si pe presedintele grupului Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, sa-si schimbe opinia despre piata masinilor ieftine. Daca atunci cind Loganul a fost lansat acesta declara ca "orice masina second-hand din grupul meu va fi mai buna decit un Logan nou", de curind, VW a decis sa aduca pe piata europeana modelul de mici dimensiuni Fox. "Mi-am dat seama ca piata cere o astfel de masina", a declarat Pischetsrieder.

Obiective ambitioase

Printre obiectivele pentru anul 2006 ale Automobile Dacia se numara introducerea motorizarii diesel pe toate cele 50 de piete pe care Dacia Logan va fi vinduta pina la sfirsitul anului 2006. In prezent, masina este vinduta in 38 de tari.

Planurile pentru viitorul apropiat includ lansarea propulsorului de 1,6 litri, cu 16 valve si 107 cai-putere, precum si versiunea break cu cinci sau sapte locuri.

La mijlocul lunii decembrie a anului trecut, reprezentantii companiei au prognozat pentru acest an o cifra de afaceri de peste 1,5 miliarde de euro, in crestere cu aproximativ 33% fata de 2005, pentru care nivelul estimat este de circa 1,2 miliarde de euro.

Piata interna stagneaza

"Rezultatele Dacia vor depinde de evolutia pietei totale din Romania, care va atinge un nivel inferior celui consemnat anul trecut. Estimam ca volumul vinzarilor Dacia pe piata interna va ajunge in cel mai fericit caz la nivelul din 2005", a declarat directorul comercial al societatii, Jean Michel Sicre.

Sperantele Dacia pentru cresterea vinzarilor se indreapta catre versiunile diesel. Motorizarea diesel este un succes, datele Dacia aratind ca in prezent, din totalul comenzilor pentru Logan, jumatate sint pentru diesel.

2005, an-record

Vinzarile societatii au crescut, anul trecut, cu 70%, pina la 163.723 de autovehicule, in special in urma evolutiei modelului Logan, cu vinzari de peste 167.700 de unitati de la lasarea in septembrie 2004. Dintre aceste unitati, 108.000 au fost comercializate pe piata din Romania pina in prezent de la lansare.

Cererea de masini Dacia a avansat cu 41,4% in Romania si a inregistrat cresteri semnificative pe pietele din Europa Centrala si de Est, Maghreb, Turcia si Franta. Vinzarile de autoturisme Dacia au marcat, anul trecut, un salt de 95%.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.