Pentru proprietarii de magazine virtuale din Romania cuvantul decembrie are rezonante cu adevarat magice. Este luna in care vanzarile pe Internet depasesc toate asteptarile, iar incasarile sunt de cateva ori mai mari decat in alta perioada a anului.

In realitate, magazinele virtuale romanesti sunt, in acest moment, mai mult niste case de comenzi care au site-uri pe Internet. Desi unele dintre magazinele online functioneaza de ani buni de zile, platile prin intermediul cardurilor bancare sunt inca la inceput, majoritatea tranzactiilor efectuandu-se cash, in momentul livrarii. Administratorii magazinelor virtuale care au implementat sistemul de plata prin intermediul cardurilor bancare spun ca numarul acestor tranzactii este nesemnificativ, de sub 10% din total. Cu toate astea, 2005 este anul in care vanzarile online au explodat. In luna decembrie a anului 2004, Liviu Taloi, PR managerul magazinului online eMag.ro, avea toate motivele sa fie multumit. Fata de anul precedent, vanzarile erau de trei ori mai mari, in conditiile in care numai in ultima luna a anului magazinul a incasat 800.000 de dolari. "Am incheiat anul 2004 cu o cifra de afaceri de trei milioane de dolari, ceea ce era foarte bine pentru un magazin virtual", spune Taloi.

Tinta pentru 2005 era pastrarea ritmului de crestere al vanzarilor de 300%, ceea ce insemna vanzari de noua milioane de dolari. "In luna septembrie, noi atinsesem deja tintele pentru 2005. Vom incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 11-12 milioane de dolari", explica Liviu Taloi. In luna decembrie 2005, vanzarile eMag.ro au depasit 1,8 milioane de dolari. "Aproape 25% din vanzari sunt notebook-uri. In luna decembrie, am vandut circa 400 de bucati. In topul vanzarilor, urmeaza monitoarele LCD si aparatele foto digitale", explica Taloi.

Citeste si:

"In luna septembrie, eMag.ro atinsese deja tinta de vanzari pentru 2005. Vom incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 11-12 milioane de dolari."
Liviu Taloi, PR Manager eMag.ro

Atunci cand a pornit afacerea pe Internet, Bogdan Lungu nici nu se gandea ca va avea succes in doar cateva luni. Portalul fotoshop.ro era specializat pe vanzarea de aparate de fotografiat, insa plecase la drum cu un dezavantaj evident: nu functionase in luna martie; atunci, vanzarile pe acest segment explodeaza din cauza reducerii accizelor. Desi era un magazin virtual de nisa, aveau un argument forte pentru a spera la incasari bune: camerele foto sunt printre cele mai bine vandute produse pe Internet.