Pentru prima data in istoria Loteriei Romane, tragerea speciala Loto de Anul Nou a fost transmisa de o televiziune comerciala, in detrimentul televiziunii publice. TVR a negociat inflexibil contractul cu Loteria, iar Antena 1 a exploatat la maximum momentul

Pina la sfirsitul acestui an, Televiziunea Nationala a avut exclusivitate privind transmiterea jocurilor de noroc organizate de Loteria Nationala (LR). Din cauza unor neintelegeri dintre reprezentantii TVR si cei ai LR, colaborarea dintre cele doua parti a fost sistata la 31 decembrie 2005.

Ultimul contract dintre cele doua parti a fost semnat in mai 2004. Pentru ca cei doi parteneri nu au avut nimic de obiectat la sfirsitul lui 2004, contractul a continuat si in 2005. In noiembrie 2005, Irina Radu, directorul TVR 1, si Titi Dinca, coordonatorul Directiei Programe, au participat la negocieri cu conducerea LR. Potrivit contractului de la acea vreme, TVR transmitea gratis tragerile Loteriei, primind in schimb exclusivitate.

Periodic, LR a contractat spatiu publicitar la TVR prin intermediul ARBOMedia. Potrivit unor surse din interiorul TVR, reprezentantii televiziunii publice au cerut conducerii LR ca tragerile loto sa nu mai fie transmise gratuit, ci sa fie taxate ca spatiu publicitar, emisiunea sa capete un aspect mai comercial, iar prezentatorul Andrei Duban sa fie schimbat. Refuzati la toate punctele de catre conducerea Loteriei, reprezentantii TVR au decis ca de la 1 ianuarie 2006 sa nu mai continue colaborarea cu LR.

Antena 1 a fost aleasa din prima strigare

Pe 19 decembrie 2005, TVR si-a exprimat intentia sa incheie un nou contract de colaborare cu LR, doar pentru tragerea din 1 ianuarie 2006, care anunta un cistig fabulos. Peste trei zile, reprezentantii Loteriei au anuntat prin fax conducerea TVR ca au incheiat, exact in ziua in care au primit propunerea pentru tragerea de Anul Nou, un contract de colaborare cu o alta televiziune.

Dupa TVR, televiziunile comerciale cu cea mai mare acoperire nationala sint PRO TV si Antena 1. Conducerea LR nu a stat prea mult pe ginduri si a ales direct Antena 1, televiziune patronata de fetele presedintelui Partidului Conservator, Dan Voiculescu. Mina dreapta a acestuia, vicepremierul George Copos, este prieten foarte bun cu directorul LR, Niculae Cristea. Loteria este de ani buni unul dintre sponsorii oficiali ai echipei Rapid Bucuresti, patronata de Copos, iar Niculae Cristea face parte din Consiliul Director al echipei. In ultimii ani, presa a scris despre numeroase afaceri incheiate intre Loterie si firma ANA Electronic, care apartine vicepremierului Copos.

"La sfirsitul anului trecut, TVR ne-a anuntat ca renunta sa mai transmita tragerile noastre, deoarece acestea nu mai prezinta interes pentru postul national. Imediat ne-am orientat catre Antena 1, care are acoperire aproape egala cu cea a TVR", ne-a explicat Adrian Albu, directorul de marketing al LR. Directorul Cristea nu a putut fi contactat, fiind ocupat cu diverse sedinte.

Tragerea a fost mutata la o ora extraordinara

Directorul Adrian Albu ne-a declarat ca, in contractul incheiat cu Antena 1, tragerile loto 6/49 sint programate la ora 18.50. Tragerea de Anul Nou, de acum citeva zile, a fost programata de Antena 1, in premiera, la ora 20.20, pentru a avea exclusivitate totala si pentru a exploata la maximum spatiul publicitar de dinaintea tragerii.

Cind tragerea era transmisa de televiziunea nationala, TVR avea exclusivitate doar partiala. Transmisia incepea la ora 18.50, iar dupa doar citeva minute toate celelalte televiziuni preluau in jurnalele de la ora 19.00 numerele cistigatoare anuntate de TVR. Antena 1 a programat insa tragerea la ora 20.20, dupa ce toate celelalte televiziuni si-au terminat jurnalele de stiri.

Efectul a fost maxim pentru spatiul publicitar dinaintea transmisiei. Conform datelor furnizate de LR, peste doua milioane de romani au jucat la 6/49, cheltuind peste 10 milioane de euro. Tensiunea pentru jucatori a fost mai mare decit de obicei, deoarece potul de peste 177 de miliarde de lei a fost cel mai mare din istoria jocurilor de noroc. Potrivit unor date furnizate de o firma de profil, 30 de secunde de publicitate difuzate in prime-time costa in jur de 5.000 de euro.

Reprezentantii Departamentului de Comunicare al Antenei 1 si directorul Adrian Albu ne-au declarat ca tragerea de pe 1 ianuarie 2006 a fost programata la ora 20.20 in mod cu totul exceptional.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.