Chiar daca este acuzat de toata lumea ca nu ajuta piata de capital prin listarea de noi emitenti, statul ramane, din acest punct de vedere, cea mai importanta sursa de companii "all time" pentru Bursa de Valori Bucuresti.

Din pacate, piata de capital nu a reusit sa profite de toate listarile facute de-a lungul timpului de catre stat. O parte dintre companiile aduse de diverse guverne la Cota Bursei si-au pierdut interesul pe parcurs, iar la privatizare noii proprietari au ales delistarea lor. Altele au fost delistate deoarece, nefiind pregatite sa faca fata rigorilor bursiere, nu au mai indeplinit conditiile pentru mentinerea la Cota. Din capitalizarea totala de 56,65 miliarde de lei a Bursei, doar 6,77 miliarde este din partea companiilor atrase pe parcurs din mediul economic privat, fara ca statul sa isi fi "bagat nasul" in respectiva listare. Restul de 49,88 miliarde sunt date de emitenti care au fost initial ai statului, fiind privatizati pe parcurs.

Cu alte cuvinte, 88% din capitalizarea actuala a Bursei a fost "plasata" la BVB de catre stat, in vreme ce piata de capital nu a reusit sa atraga prin forte proprii decat 12%. In ceea ce priveste emitentii de stat care au plecat de la Bursa, dintre acestia se remarca trei mai importanti. Cu toate astea, reprezentantii pietei afirma ca statul a contribuit sub asteptari si sub potential la dezvoltarea Bursei. "Singurul lucru major pe care l-a facut statul pentru piata de capital este programul de privatizare in masa", spune Razvan Pasol, presedintele Intercapital Invest. "In ultimii ani s-au facut foarte putine privatizari prin intermediul Bursei de Valori. La un sondaj realizat pe site-ul kmarket, la intrebarea "ce lipseste cel mai mult bursei romanesti?", majoritatea raspunsurilor au indicat emitentii noi. Chiar daca emitentii adusi de stat reprezinta 88% din capitalizarea BVB, este vorba de o felie dintr-o placinta nu foarte mare", este de parere el.

Prima companie mare disparuta din peisajul bursier autohton in ultimii ani este Automobile Dacia Pitesti, tranzactionata ultima data la 27 iulie 2001, la doi ani de la semnarea contractului de privatizare, la pretul de 430 de lei. In 2001, actiunile Dacia au fost trecute pe piata titlurilor necotate, iar ulterior, in primavara anului 2003, Renault a lansat o oferta publica de preluare in vederea inchiderii societatii si scoaterii ei de la Bursa. Constructorul francez de automobile nu a vazut, se pare, nici un avantaj in pastrarea la BVB a companiei pitestene.