Compania Cross Lander, proprietarul ARO Campulung, sustine ca a realizat investitiile asumate prin contractul de privatizare, contrazicand afirmatiile conducerii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Presedintele Cross Lander, John Perez, a afirmat, intr-un comunicat , ca investitorul american si-a indeplinit obligatiile, depasind chiar investitiile asumate, de 3,6 milioane de dolari pentru primul an de activitate. "John Perez a informat AVAS ca departamentele administrative ale Cross Lander alcatuiesc un raport asupra investitiilor companiei in uzina ARO pana in, si inclusiv, luna decembrie 2004, si ca acestea depasesc cifra de 12 milioane dolari. John Perez, de asemenea, invita personal AVAS sa trimita auditori la sediul Cross Lander din Statele Unite pentru a inspecta registrele companiei si a confirma corectitudinea raportului", se afirma in comunicat. Culmea tupeului lui Perez pare a nu avea margini.

Dupa ce a vandut sectia de matrite pentru 2,7 milioane dolari (mult peste pretul platit la privatizare pentru ARO), iar uzina a incetat sa functioneze dupa ce i-a fost taiat curentul electric si angajatii au fost trimisi acasa, Perez respinge afirmatiile sefului AVAS. Presedintele Autoritatii, Mircea Ursache, a declarat, joi, ca nu a primit notificarea de la firma americana Cross Lander privind plata obligatiilor contractuale in valoare de cinci milioane euro, desi termenul de efectuare a platii a expirat miercuri, 5 ianuarie. Actionarul majoritar trebuia sa achite pana la 5 ianuarie trei milioane de euro reprezentand capital de lucru si sa faca dovada unor investitii de mediu in valoare de 600.000 euro si a unor investitii tehnologice de 1,4 milioane de euro. in afara acestor obligatii, investitorul urma sa achite si contravaloarea de 2,7 milioane de euro a Fabricii de Scule si Matrite pe care a instrainat-o. Potrivit AVAS, aceasta facea parte din fluxul viabil de fabricatie, iar prevederile contractuale interzic vanzarea acestor active. Ursache a apreciat ca, in absenta informarii oficiale cu privire la plata sumelor respective, AVAS trebuie sa fie pregatita pentru a executa silit gajul asupra actiunilor, operatiune in urma careia statul va redeveni actionar majoritar la producatorul de autovehicule de teren.

O alta obligatie pe care AVAS o considera neindeplinita se refera la angajamentul companiei americane de a incepe constructia unui nou model ARO. Perez sustine insa ca Cross Lander a dezvoltat un astfel de autoturism si a obtinut omologarea necesara din partea Agentiei de Protectie a Mediului, ceea ce va permite importul autoturismului in Statele Unite. AVAS a anuntat ca o echipa a Directiei de monitorizare postprivatizare a AVAS a inceput vineri verificarile privind angajamentele de investitii din contract. Autoritatea intentioneaza ca, in cazul in care neplata sumelor datorate de catre investitorul american se confirma, sa preia actiunile detinute de Cross Lander la ARO si sa declanseze procedura de lichidare voluntara a uzinei. Ursache a mai mentionat ca AVAS s-ar putea constitui ca parte civila intr-un proces pentru recuperarea pagubei produse prin vanzarea ilegala de catre Perez a fabricii de matrite.