Erste Bank nu sta pe ginduri. Decizia se muta de azi la Viena. BCR se va schimba rapid la fata. Zece persoane numite de concernul austriac vor asigura tranzitia. Banca va intra intr-un proces rapid de restructurare si modernizare.

Clientii BCR s-au integrat de azi in Europa. Erste Bank der oesterreichischen Sparkassen AG are grija de conturile lor. Contractul semnat cu statul roman, BERD si IFC contra sumei de 3.751.554.805 de euro prevede acces imediat si putere de decizie asupra bancii romane. Erste Bank va pune bazele unui Comitet Consultativ de Tranzitie (CCT) - alcatuit din 10 persoane numite de Grupul Erste Bank. Membrii CCT vor avea acces total la informatia interna si externa a bancii incepind cu 22 decembrie 2005. "Nu numai ca vom aduce BCR in universul Erste Bank, dar vom face totul pentru a aduce Romania in Uniunea Europeana", spune Manfred Wimmer, directorul de strategie al bancii austriece.

Rosu si albastru

Schimbarea actionariatului BCR ar putea genera modificari si in ceea ce priveste strategia de comunicare. Pina acum, toate bancile cumparate de Erste Bank si-au schimbat identitatea vizuala, adoptind culorile grupului, rosu si albastru. Nu se cunoaste deocamdata care va fi directia urmarita, dar cel mai probabil ca denumirea de BCR va fi pastrata. "Nu am purtat inca discutii cu reprezentantii companiei. Este prea devreme. Eu as prefera insa sa ramina BCR in denumire si sper ca si ei, chiar daca sint finantisti, vor intelege acest lucru. Ar fi pacat sa renunte la nume, pentru ca au cumparat un brand solid si reputat. Mai ales ca s-au facut investitii importante pentru notorietatea BCR. Sper sa continuam pe ideea de banca a tuturor romanilor, cu toate ca s-a schimbat actionariatul", ne-a declarat Bogdan Naumovici, director de creatie regional pentru Europa Centrala si de Est al retelei Leo Burnett, agentia care a realizat campaniile BCR. Naumovici sustine, de asemenea, ca cel mai probabil contul BCR va ramine la Leo. "M-as indoi ca Erste sa vina cu o alta agentie. Sint foarte putine banci care sa lucreze cu o singura agentie pe toate pietele unde au filiale", apreciaza directorul Leo Burnett.

Citeste si:

Pina acum, BCR s-a pozitionat ca o banca pentru toti romanii, fapt evidentiat si de ultima campanie de imagine realizata de agentia Leo Burnett, cu ocazia implinirii a 15 ani de existenta. Mai mult, BCR este ca notorietate al treilea nume romanesc. Potrivit unui studiu Synovate, BCR a fost mentionat spontan de 29% dintre romanii intervievati.

Salt in Europa

Prin achizitionarea BCR, Grupul Erste Bank devine operational pe cea mai mare piata cu potential major de crestere din regiune, extinzindu-si astfel si reteaua de subsidiare din regiunea CEE, retea ce cuprinde Cehia, Slovacia, Ungaria, Croatia, Serbia si Austria. In urma achizitiei, numarul de clienti ai Erste Bank va creste cu aproximativ 22%. Numarul de sucursale va creste cu 14%, de la 2.369 la 2.708, iar baza de clienti potentiali se va mari de la 46 de milioane la 68 de milioane.

Ca si in cazul celor noua achizitii anterioare in Europa Centrala si de Est, Erste Bank va lansa un program de integrare si restructurare in cadrul BCR. Erste Bank a stabilit un program de investitii de 100 de milioane de euro in urmatorii trei ani la Banca Comerciala Romana (BCR) pentru imbunatatirea platformei de IT si retelei de retail si estimeaza ca procesul de integrare a institutiei romanesti va avea costuri de 90 de milioane de euro, declarate in anul 2006.