Cursa in care s-au lansat Google, Microsoft si Yahoo! pentru a obtine un parteneriat exclusiv cu divizia online a Time Warner, AOL, nu si-a epuizat rezervele de suspans.

Desi considerat outsider, Google a revenit in pozitia de favorit, conform unor surse din piata, iar acest anunt a ridicat instantaneu valoarea actiunilor motorului de cautare cu 7%, pana la 435 de dolari pe unitate (dupa ce la debutul pe bursa din august 2004, o actiune Google valora 85 de dolari).

Conform unor surse citate de publicatia Wall Street Journal, Google este foarte aproape sa ajunga la o intelegere cu Time Warner pentru cumpararea a 5% din AOL, in schimbul sumei de 1 miliard de dolari (833 mil. euro).

AOL ofera o serie de servicii online (e-mail, mesagerie online, multimedia etc.), dar este si furnizor de servicii de acces la Internet.

In ultimele luni, Time Warner s-a aflat intr-o actiune declarata de cautare a unui partener pentru AOL, pentru a ridica valoarea de piata a acesteia, ceea ce s-ar traduce rapid si in cresterea actiunilor Time Warner, relateaza BBC News Online. O eventuala intelegere intre gigantul media si Google ar reprezenta o lovitura serioasa pentru Microsoft, care nu mai departe de acum cateva saptamani era in pole-position pentru obtinerea unei colaborari pe termen lung cu AOL.

Citeste si:

Si portalul online Yahoo! a fost implicat in discutii, insa s-a retras in luna noiembrie. Speculatii din presa au indicat ca posibil motiv al esuarii negocierilor faptul ca Time Warner a insistat sa pastreze pachetul majoritar la AOL.

Time Warner nu se afla intr-o pozitie foarte comoda - valoarea actiunilor sale este pe un trend descrescator din anul 2000 si a ajuns, dupa un maxim de peste 85 de dolari pe unitate, la circa 18 dolari in prezent - lucru care a dus la cresterea presiunii din partea investitorilor, dornici sa vada semne de revitalizare, scrie BBC News Online.

Iar o alianta cu Google ar avea sens, spun analistii. Time Warner nu a reusit sa se impuna pe teritoriul online in fata rivalilor precum Microsoft sau Yahoo!. In acelasi timp, Google ar obtine acces la serviciile de e-mail si de mesagerie online ale AOL, adica la o baza serioasa de clienti, lucru care ar spori urgent veniturile din publicitatea online, o piata estimata la 12 miliarde de dolari anual (10 mld. euro).

AOL are deja un parteneriat cu Google, care insa va expira anul viitor. Conform acestei intelegeri, utilizatorii care efectueaza cautari online pe site-urile AOL folosesc motorul de cautare al Google, iar veniturile din publicitate sunt impartite intre cele doua companii. Din colaborarea cu AOL, Google obtine aproximativ 2%-4% din veniturile sale nete.