Pozitia AVAS, ca urmare a neachitarii de catre proprietarul ARO, John Perez, prin firma Cross Lander, a obligatiilor contractuale, este transanta. "AVAS nu va lua in discutie nici o amanare", a declarat Mircea Ursache. Cross Lander trebuia sa achite pana marti in contul Trezoreriei 600.000 de dolari reprezentand investitii, trei milioane de dolari - capital circulant si alte 2,7 milioane de dolari, suma obtinuta prin vanzarea ilegala a fabricii de matrite. Pentru aceasta ilegalitate, raportul intocmit a fost inaintat Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, urmand ca aceasta sa decida asupra elementelor de natura penala. Pentru recuperarea pagubei, AVAS se va constitui parte civila.

Presedintele Mircea Ursache ne-a declarat, ieri, ca nu are informatii potrivit carora Cross si-ar fi respectat angajamentul. Pentru ca nu exista nici o notificare privind confirmarea platilor, AVAS este pregatita sa aplice prevederea contractuala care obliga Autoritatea ca, in cazul neindeplinirii clauzelor de catre cumparator, sa execute silit gajul pe care il are asupra actiunilor si sa se reinscrie ca actionar.

Citeste si:

Mai mult, azi o echipa pentru problemele postprivatizare a societatilor comerciale se va deplasa la ARO pentru a verifica daca investitiile au fost realizate si daca obligatiile au fost respectate. In cazul reinscrierii Autoritatii ca actionar majoritar, cea mai viabila solutie economica privind ARO este introducerea procedurii de lichidare voluntara. AVAS spera ca prin valorificarea in bloc a activelor catre un investitor serios, toti cei 600 de angajati ai ARO sa isi reia activitatea intr-un timp foarte scurt, Ursache facand aluzie la existenta mai multor oferte interesate de preluarea acestei uzine. In ceea ce priveste instrainarea ilegala a Fabricii de Scule si Matrite, raportul pe care Autoritatea Nationala de Control l-a realizat a fost inaintat Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, urmand ca acesta sa decida asupra elementelor de natura penala.

Pentru recuperarea pagubei, urmeaza ca AVAS sa se constituie ca parte civila intr-un eventual proces. Conform aceluiasi contract de privatizare, Cross Lander avea obligatia sa prezinte si noul model de automobil ARO, in caz contrar urmand ca la valoarea contractului sa suporte penalitati de 5%. In opinia presedintelui AVAS, "Cross mizeaza pe juristi foarte buni, care stiu sa foloseasca toate parghiile in interesul lor". Ursache recunoaste ca aceasta situatie este posibila si din cauza contractului "vai de capul lui" pe care autoritatile romane s-au hazardat sa-l semneze la vremea respectiva.