Dupa sase ani de investitii de 650 mil. euro, producatorul auto Dacia va intra in clubul restrans al firmelor romanesti cu afaceri care bat miliardul.

Dupa investitii pana acum de 650 mil. euro, producatorul auto Dacia va realiza anul acesta afaceri de peste 1,1 miliarde de euro, de aproape cinci ori mai mult fata de momentul intrarii Renault ca actionar in anul 1999. Producatorul local va trece in premiera anul acesta si pe profit, dupa cinci ani de pierderi.

"A fost cel mai bun an de pana acum pentru Dacia. Am inregistrat vanzari record atat pe piata interna, cat si la export. In aceste conditii, vom realiza pe ansamblul anului o cifra de afaceri de peste 1,1 miliarde de euro", declara Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.

In 2004 doar patru companii au realizat in Romania afaceri de peste un miliard de euro: Petrom, Sidex, Petromiodia si Metro Cash & Carry Romania, fata de doar doua (Petrom si Sidex) in 2003.

Este posibil ca si RomTelecom sa intre anul acesta in clubul "un miliard" pentru ca a avut anul trecut afaceri de peste 800 de milioane de euro.

Vanzarile Dacia de anul acesta reprezinta o crestere de aproximativ 85% fata de nivelul realizat anul trecut si sunt superioare anticiparilor initiale ale producatorului, care vizau un prag de un miliard de euro. "Vanzarile peste asteptari realizate de Logan vor aduce pentru primul an profituri la Pitesti", sustine Fourmont.

El nu a dorit sa precizeze la cat este estimat profitul, aratand ca rezultatele financiare ale grupului vor fi facute publice la inceputul anului viitor.

Anterior, presedintele grupului francez, Carlos Ghosn, estima ca marja profitului operational in cazul modelului Logan se situeaza in apropierea valorii medii pe industrie - 5%. Dacia a vandut pe piata interna in primele 10 luni ale anului peste 95.049 de autovehicule din care aproape jumatate au fost reprezentate de Logan.

Planurile producatorului pentru intreg anul vizau o productie de 175.000 de autovehicule.
Volumul va creste anul viitor, producatorul anuntand deja investitii consistente in extinderea capacitatilor de productie. Tot anul viitor va aparea pe piata si varianta de caroserie break pentru Logan, care va completa gama actuala.

In plus, oficialii Dacia au anuntat ca un an mai tarziu va aparea pe piata si o furgoneta bazata pe modelul Logan.

Informatiile vehiculate in aceasta toamna pe piata vizau chiar lansarea unui monovolum sau a unei variante de automobil cu tractiune integrala bazat pe break-ul Logan. "Vor mai fi si alte lansari", completeaza Fourmont, care nu a dorit sa faca alte comentarii.

Impulsionat de rezultatele peste asteptari ale modelului Logan, producatorul auto a demarat recent o ampla campanie de recrutare de personal, la finalul careia numarul angajatilor companiei va creste de la 11.500 in prezent la 13.000 in urmatorii doi-trei ani.

Compania a derulat pana la finele anului 2004 investitii de aproximativ 650 de milioane de euro, alte 150 de milioane de euro fiind programate pentru anul viitor.

Francezii de la Renault sunt interesati si de al doilea producator de automobile local, Daewoo Craiova, depunand, alaturi de Nissan, o scrisoare de intentie pentru achizitia fabricii oltene.

Miza acestei achizitii este reprezentata, potrivit informatiilor din piata auto, de producerea la Craiova de automobile Nissan, compania asiatica neavand in prezent facilitati de productie in tarile din Europa de Est.


Despre autor:

Ziarul Financiar

Sursa: Ziarul Financiar


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.