Renault a anuntat ca estimeaza vinzari de citeva mii de unitati pe piata italiana in decursul anului viitor. Potrivit lui Roberto Romanini, responsabil proiect Dacia pentru Italia, Logan va fi lansat in aceasta tara cu o intirziere de citeva luni. "Initial, Logan trebuia sa fie vindut in Italia inca din noiembrie 2005, dar s-a asteptat lansarea versiunii diesel pentru a veni cu o oferta de motorizare completa inainte de inceperea comercializarii, a carei data a fost mutata in luna ianuarie din 2006", a spus Romanini.

Numai jumatate dintre cei 144 de concesionari Renault din Italia au fost selectati pentru a vinde modelul Logan. Cei 76 de dealeri auto dispun de 120 de showroom-uri, iar serviciile de post-vinzare vor fi asigurate de o retea de 200 de unitati service.

Cucerirea Occidentului

In privinta preturilor, ele vor fi aceleasi cu cele din tarile occidentale in care Logan a fost deja lansat, a precizat Romanini. Pentru cea mai slaba moto-rizare si varianta de echipare de baza, 1.4 MPI Ambiance, italienii vor plati 7.950 de euro. Pretul urca pina la 10.350 de euro pentru propulsorul diesel 1,5 dCI. Pentru versiunea de echipare Laureate, clientii vor plati 9.125 de euro pentru motorizarea de 1,4 litri pe benzina, respectiv 9.630 de euro pentru cea de 1,6 litri. Preturile includ TVA si taxele de inmatriculare. Modelul fiind destinat initial doar tarilor in curs de dezvoltare, Renault a anuntat ca va vinde Logan si in Europa Occidentala. Principalele piete de desfacere sint Turcia, Serbia si Muntenegru, Polonia si Franta.

Citeste si:

De la inceperea productiei, in septembrie anul trecut, Dacia a vindut peste 150.000 de mii de masini Logan, dintre care o treime a luat drumul exportului. Potrivit lui Constantin Stroe, vicepresedinte al Consiliului de Administratie de la Automobile Dacia, grupul Renault intentioneaza ca, pina in 2007, sa vinda aproximativ 700.000 de Dacia Logan pe plan mondial, dintre care 300.000 in Romania. In acest sens, capacitatea de productie va fi majorata prin investirea a inca 200 de milioane de euro. Productia ar urma sa atinga un milion de exemplare, la nivel mondial, pina in 2010.

Break din 2006

Pentru urmatorii doi ani, proprietarul Dacia a anuntat extinderea de la modelul berlina la break si pick-up pentru Logan. Potrivit directorului general al companiei, Francois Fourmont, versiunea break va fi lansata cel mai probabil in octombrie 2006. Pentru varianta furgoneta a Loganului, clientii vor trebui sa astepte anul 2007. Reprezentantii Renault-Dacia au sustinut ca vor introduce ABS-ul si repartitorul electronic de frinare pe modelele Logan incepind de anul viitor.

Aceasta dotare va fi optionala, fiind introdusa in special datorita cererii venite din partea clientilor de pe pietele externe unde se comercializeaza Logan. In prezent, doar pentru versiunea Ambition, virful gamei Logan, cu motor de 1,6 litri pe benzina si 90 de cai-putere, este disponibil ABS ca dotare de serie. Pentru primavara anului viitor, francezii au anuntat un nou motor pe benzina, cu 16 valve, pentru Logan. Cel mai probabil, motorul va fi preluat de la modelul Mégane si va avea 1,6 litri, 16 supape si 110 cai-putere.