Yahoo!, Google si Microsoft dau o batalie dura pentru vizitatori. Metoda preferata pare sa fie personalizarea la maxim a site-urilor, pentru a atrage cat mai multi internauti. Cel mai mare portal de Internet, Yahoo!, a anuntat ca noua versiune a programului sau de e-mail (Yahoo! Mail) va contine si o functie de tip RSS, care le va afisa utilizatorilor, in aceeasi pagina cu mesajele e-mail, si link-uri catre cele mai noi stiri si comentarii de pe acele site-uri care ii intereseaza in mod special, fie ca este vorba de site-uri de stiri sau de jurnale personale online (blog-uri).

Aplicatiile de tip RSS (Real Simple Syndication) sunt intalnite din ce in ce mai des pe Internet. Practic, un astfel de software (numit si agregator) il ajuta pe internaut sa afle doar acele informatii care sunt noi pe site-urile sale preferate, fara sa mai fie nevoie ca el sa viziteze efectiv acele site-uri. Unele aplicatii RSS au un design asemanator cu programele de citit e-mail-ul, cum este Microsoft Outlook, articolele de interes pentru utilizator fiind afisate intr-o forma grafica asemanatoare cu cea a inbox-ului in care sosesc e-mail-urile in mod obisnuit (titluri pe care se poate apasa cu mouse-ul pentru a deschide textul intr-o fereastra noua).

Viitoarea versiune de e-mail a Yahoo! se numeste, deocamdata, Yahoo! Mail Beta si este testata de un numar limitat de utilizatori. Pentru moment, sunt acceptati pentru inscrierea pe lista de asteptare doar internauti din Statele Unite. In presa au ajuns deja informatii conform carora Yahoo! incearca integrarea intr-o pagina unica a e-mail-ului si a informatiilor de tip "feed RSS". Astfel, un utilizator isi poate predefini o lista de site-uri cu al caror continut doreste sa fie tinut la curent, dupa care va vedea pe pagina de e-mail a Yahoo!, alaturi de mesajele sale de e-mail, si o lista de titluri. Apasand cu mouse-ul pe cele care i se par interesante, le va citi continutul direct pe site-ul unde se afla articolele sau comentariile respective.

Utilizatorii serviciului de e-mail al Yahoo! vor avea la dispozitie un simbol grafic numit "All Feeds". Apasand pe iconita respectiva, ei isi vor putea alege in cateva secunde site-urile favorite pe care vor sa le urmareasca. "Vrem sa extindem si mai mult avansul pe care Yahoo! il are fata de competitori pe domeniul RSS, si strategia noastra este de a integra tehnologia aceasta direct in interfata de e-mail. Rezultatul? Tehnologia RSS va fi adusa la dispozitia unei baze de utilizatori mai mare ca niciodata", a spus Ethan Diamond, director pentru dezvoltare de produse la Yahoo!, citat de presa internationala.

Compania a lansat anterior si un serviciu de alerte, de asemenea in versiunea de test. Accesand adresa http://alerts.yahoo!.com, utilizatorii isi pot defini alerte pe diferite subiecte, urmand sa fie anuntati pe e-mail, pe Yahoo! Messenger sau pe telefonul mobil (daca telefonul este inscris in reteaua unui operator american) in momentul in care se publica o stire pe una din temele alese. Conform specialistilor, functia de alerte poate fi usor adaptata pentru a-i anunta pe utilizatorii Yahoo! direct pe mobil, prin e-mail sau messenger, de noutatile aparute pe site-urile lor preferate.

Practic, tehnologia RSS poate fi adaptata astfel incat sa ii tina pe internauti conectati non-stop cu acele informatii care ii intereseaza, fie ca sunt sau nu in fata computerului. Este, de fapt, vorba de inca un pas in linie cu tendinta anuntata de specialisti, si anume aceea a mutarii, la o scara tot mai mare, a vietii in spatiul virtual al Internetului.

Citeste si:

Tehnologia RSS face parte si din strategia Microsoft, care a lansat recent portalul Live (www.live.com). Acesta reprezinta o pagina de Internet care aduce intr-un singur punct de acces mai multe tipuri de informatii si servicii: motor de cautare, acces la e-mail, un program de mesagerie online, stiri din diverse domenii, stocare de fisiere si altele, toate acestea fiind accesibile prin Internet.

Astfel, vizitatorii site-ului pot defini o serie de site-uri favorite, urmand ca ori de cate ori revin la pagina Live sa li se afiseze cele mai noi titluri aparute pe acele site-uri. Microsoft incearca prin aceasta strategie sa isi pastreze suprematia produselor sale omniprezente (Windows si Office) imprumutand din metodele rivalilor precum Google, Yahoo! sau SalesForce.com, spun analistii. Si Google a dezvoltat o initiativa asemanatoare ("Personalized Home"), prin care utilizatorii pot aduce pe o pagina personalizata stiri de pe o serie de site-uri predefinite de companie, dar si de pe site-uri alese de utilizator.

In Romania, unul dintre primii jucatori care a implementat o tehnologie de acest tip este Neogen, in sectiunea "Adauga continut" de pe portal. In ceea ce priveste tehnologia RSS, despre care se spune ca reprezinta viitoarea metoda de informare online pentru majoritatea utilizatorilor, Yahoo! pare cel mai avansat jucator, comenteaza presa internationala.

Ce este RSS

Prin asa-numita metoda RSS (Real Simple Syndication), internautii pot sa afle care sunt noutatile pe site-urile preferate fara sa fie nevoie sa le viziteze efectiv. Titlurile articolelor nou aparute pe aceste site-uri le sunt afisate pe o pagina web personalizata chiar de ei sau intr-un software special, numit agregator.