Multe dintre magazinele de acum vor avea in urmatorii cinci ani un alt nume si o alta sigla, in urma preluarilor si achizitiilor care vor avea loc pe piata, iar in comertul alimentar va aparea cel putin un nume mare.

"Piata de retail in 2017 va diferi foarte mult de cea de acum. Primele intrari in insolventa le-am trait deja: PIC sau Trident, dar si Interex. Piata suprafetelor mari este saturata, chiar suprasaturata, daca ne uitam la Bucuresti. Cea a suprafetelor medii, de tip supermarket, este in curs de saturare. Loc a mai ramas pentru suprafetele mici, specializate sau de tip hard discount. Daca vorbim de magazine de bricolaj, aglomeratia este si mai mare", a spus oficialul Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).

El a adaugat ca este foarte probabil ca in urmatorii ani sa aiba loc repozitionari pe piata.

"Probabil ca in 2017 multe din magazinele de acum vor avea alt nume si alta sigla, singura forma viabila de intrare pe piata sau de consolidare ramanand preluarea unui lant deja existent. Cu cat va dura criza mai mult, cu atat apetitul de a face un exit va fi mai mare", crede Vlad, potrivit MEDIAFAX.

El estimeaza ca vor fi scoase la vanzare toate tipurile de magazine, dar cu precadere cele cu suprafete mari.

"Preluarile intre firme deja existente sunt cele mai sensibile, ele redefinesc piata. Pentru cineva care doreste sa intre pe piata, preluarea unui lant existent este cea mai rezonabila posibilitate. Trebuie sa fii foarte curajos ca sa intri azi greenfield in comertul romanesc", a mai spus Vlad.

Acesta a adaugat ca in urmatorii cinci ani, in comertul alimentar va aparea cel putin inca un nume mare, desi mai sunt putine grupuri importante care sa nu se afle deja in Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.