In studiul sus-mentionat se arata ca vanzarile in Romania cresc, in timp ce pe piata din regiune s-a inregistrat o scadere in primele noua luni ale acestui an, fata de perioada similara a anului trecut. Potrivit datelor firmei Jato Dynamics, piata totala a vanzarilor din regiune, pe primele 9 luni ale anului, a fost de 725.776 de autoturisme, in scadere cu 0,85% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In Romania, vanzarile au crescut cu 60% fata de anul trecut. S-au cumparat cu 59.067 mai multe masini, inregistrandu-se vanzari totale de 157.389 de autoturisme. Cresterea spectaculoasa pe care a inregistrat-o Romania la vanzarile de masini noi a incetinit putin in trimestrul al treilea, desi vanzarile au fost impresionante, de 13.549 de masini, cu 38,9% mai mari decat in trimestrul al treilea din 2004.
Polonezii cumpara din ce in ce mai putine masini noi, preferandu-le pe cele vechi, importate din Uniunea Europeana. Aceasta deoarece, Polonia a liberalizat dupa intrarea in Uniunea Europeana, la 1 mai 2004, piata autoturismelor second-hand. In Polonia s-au cumparat cu 71.358 de masini (27,9%) mai putin fata de anul 2004.
Vanzarile masinilor noi in Polonia sunt doar cu putin mai mari decat in Romania si decat in Ungaria (populatie de patru ori mai mica dect a Poloniei), unde s-au cumparat 144.887 de masini noi. Din punct de vedere statistic, si cehii cumpara mai multe masini noi decat polonezii.
Prabusirea pietei in Polonia si cresterea brusca a celei din Romania au provocat modificari ale pozitiilor celor mai mari concerne din regiune. Astfel, Dacia a urcat pe pozitia a doua in vanzari, dupa Skoda. In primele trei trimestre ale acestui an, Dacia a vandut in Europa Centrala 76.359 autoturisme noi, cu 97,1% mai multe decat anul trecut. Prabusirea pietei poloneze a afectat cel mai mult grupul Fiat. Pana la sfarsitul lui septembrie, concernul italian a vandut in Europa Centrala 31.686 de masini, cu 45% mai putine decat cu un an in urma. Drept rezultat, Fiat a cazut de pe locul al treilea pe al zecelea, in randul celor mai mari firme de pe piata auto din aceasta zona a Europei. Pana la jumatatea anilor ’90, datorita pozitiei bune din Polonia, Fiat era cel mai puternic jucator de pe piata auto din regiune.
Succesul Dacia este succesul unei singure masini - modelul Logan, proiectat de Renault, care este cel mai popular model de autoturism din Europa Centrala, declasand vizibil liderul de pana acum, Skoda Fabia, proiectata cu sprijinul Volkswagen.
Despre autor:
Sursa: Click.ro
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro