Sectorul imobiliar romanesc isi ia avant in contextul apropiatei aderari a Romaniei la Uniunea Europeana in 2007, comenteaza cotidianul spaniol "El Mundo", citat de Rompres. "Romania are o piata imobiliara dinamica, ce va creste si mai mult in termeni de volum si oferta, mentinandu-si cererea la un nivel inalt", afirma - in editia de vineri a cotidianului "El Mundo" - Corina Bors, director de Marketing al firmei Neocasa din Bucuresti.

Un alt motiv de crestere a acestui sector este oferit de datele economice. Pe de o parte, noteaza "El Mundo", rata inflatiei a scazut de la 15,2 la suta cat se inregistra in 2003 la 9,7 la suta in luna iunie ac, potrivit datelor Institutului National de Statistica. In paralel, salariile au crescut.

Potrivit unui studiu elaborat de Neocasa, citat de "El Mundo", cererea de locuinte in anii urmatori isi va mentine trendul ascendent datorita, printre altele, puternicei dezvoltari a imprumuturilor ipotecare. Studiul arata ca pretul de vanzare oscileaza intre 900 si 2000 euro pe metrul patrat pentru imobile a caror suprafata construita este intre 120 si 160 metri patrati.

Citeste si:

Pentru restul segmentelor imobiliare, previziunile pe termen mediu sunt, de asemenea, optimiste in 2004, s-au absorbit in jur de 130.000 metri patrati de birouri, ceea ce presupune o crestere de 30% fata de anul anterior, si se prevede o crestere a cererii in acest exercitiu financiar. La randul sau, activitatea industriala va fi dinamizata de crescanda implantare de companii internationale in Romania. Piata terenurilor constituie singurul segment care inregistreaza cresteri permanente de pret. Potrivit estimarilor firmei mentionate, costul terenurilor va creste intre 15 la suta si 20 la suta pe an.

Referindu-se la profilul cumparatorului, "El Mundo" noteaza ca jumatate dintre persoanele care cauta casa in Bucuresti doresc sa o cumpere in oras. Dintre acestea, 80 la suta opteaza pentru apartamente, iar 20 la suta prefera vila. Acestea sunt cateva dintre elementele oferite de compania spaniola de consultanta HI Grupo pentru a trasa profilul necesitatilor de locuinta in Romania. Intr-un studiu, compania stabileste patru categorii de principali clienti: clasa medie in formare (45 la suta), care incepe sa aiba mai multa greutate pe piata, persoane cu functie de conducere in companiile nationale si internationale (30 la suta), mici investitori (20 la suta) si ambasade (cinci la suta). "Cererea de spatii rezidentiale noi este in crestere", asigura firma de consultanta in raportul sau.

Potrivit acestei analize, in 2005 se vor adanci diferentele dintre apartamentele de lux (asezare, arhitectura, dotari, instalatii si finisaje) si cele destinate clasei medii.