Seminarul "Doing Business Online" organizat de revista Link in parteneriat cu DotCommerce si CCIR a reunit peste 110 participanti, cu 40 mai multi decat numarul estimat, fapt ce demonstreaza, inca o data, interesul crescut pentru comertul electronic romanesc.

Marin Mitroi (Directorul RomCard) a deschis evenimentul, prezentand standardul de securitate 3D Secure si evolutia cifrelor de tranzactionare de la implementarea acestuia in Romania. Stadiul actual al pietei romanesti de eCommerce a fost completat de Madalin Matica (Director of European Operations DotCommerce), care a vorbit despre realitatile momentului si a prezentat previziunile sale asupra viitorului comertului electronic romanesc. De asemenea, tot Madalin Matica a oferit sfaturi celor care vor sa isi deschida un magazin virtual - pasi de urmat pentru a avea succes intr-un business online.

Workshop-ul "Cum iti construiesti un magazin virtual profitabil" a fost startat de Marius Dosinescu (Director Avantaj Net) care a prezentat elementele pe care trebuie sa le contina un site de comert electronic, avantajele unui magazin virtual fata de un magazin 'offline>> si costurile pe care le implica pornirea unui business online.

Cum regulile comertului clasic sunt valabile si in comertul electronic, urmatorul pas in cresterea afacerii este promovarea acesteia. Doru Panaitescu (Online Sales Manager ARBO Media) a prezentat modalitatile de publicitate online si doua studii de caz ale unor companii de succes care si-au dezvoltat business-ul in urma promovarii online.

Urmatorul pas pentru comerciant este de a-si alege partenerii de plati, iar variantele sunt bancile sau procesatorii de plati. Gheorghe Bavro (Director adj. Directia Monetica si Canale la Distanta BRD-GSG) a prezentat proiectul BRD-GSG in ce priveste tranzactionarea online, avand in vedere ca aceasta este cea de a patra banca ce s-a lansat in piata de comert electronic.

Mioara Georgescu (Head of Cards Department Banca Ion Tiriac) a prezentat pasii pe care trebuie sa ii urmareasca un comerciant pentru a lucra cu banca in vederea efectuarii platilor online, o prezentare extrem de bine primita de catre cei care doreau sa lanseze un magazin virtual.

Citeste si:

De cealalta parte, Antonio Eram (Strategy & Development Manager DotCommerce) a vorbit despre payment gateway-uri ca parteneri de plati online, incepand cu definitia acestora, continuand cu functionarea procesului de plati si terminand cu explicarea greselilor facute de catre cei care vor sa isi deschida un magazin virtual, dar nu au informatii corecte despre functionarea acestuia si despre comertul electronic, in general.

Prezentarea lui Virgil Spiridon (Seful Brigadei pentru Combaterea Crimei Organizate) a adus in discutie frauda si ce face Politia pentru combaterea acesteia. Participantii s-au aratat extrem de interesati despre modalitatile de combatere a fraudei, fapt care a condus la o avalansa de intrebari din partea publicului.

Ultima parte a workshop-ului a constat in prezentarea studiilor de caz asupra magazinelor virtuale de succes (eMag, Best Computers, Diverta on Line - DOL si Orange), administratorii acestora vorbind despre problemele intampinate de ei in implementarea solutiilor de eCommerce, despre experientele avute cu bancile si procesatorii de plati si despre avantajele de a detine un magazin virtual.

Evenimentul s-a incheiat cu o sesiune de discutii libere si intrebari, care desi a fost programata sa dureze 30 de minute, perioada de timp s-a prelungit la o ora, datorita multitudinii de intrebari ridicate de catre participanti.

Revista Link, in calitate de Organizator principal al conferintei Doing Business Online, multumeste tuturor speakeri-lor si participantilor pentru timpul acordat acestei intalniri si speram ca intrebarile invitatilor si-au gasit raspunsurile in excelentul dialog cu cei direct implicati in comertul electronic romanesc.

De asemenea, multumim tuturor celor care au sprijinit aceasta intalnire: DotCommerce, CCIR, BRD-GSG, Avantaj Net, Pepsi, Realitatea TV, City FM, Rompres, ARBO Media, Top Business, ClubAfaceri, Comunicatedepresa.ro, MarkMedia, Softpedia, HotNews, AdAcademy, Newz, Wall-Street, 9AM, GhiseulBancar, Underclick, eZiare, AfterHours.