Lantul de magazine Cosmo, specializat in vanzarea de produse electronice si electrocasnice, a decis sa investeasca aproape doua milioane de euro, pentru a-si extinde afacerile intrand pe segmentul de piata rural si in orasele mici. Strategia de vanzari presupune ca in anul 2006 sa fie deschise aproape 20 de magazine in localitatile mici, cum ar fi Sibis, Gura Humorului, Fagaras, Adjud, Ramnicu Sarat, Dumbraveni, Pucioasa sau Radauti. "Segmentul rural a fost foarte putin acoperit pana in prezent, aceasta zona prezentand un grad de risc financiar foarte ridicat", a declarat Gyorgy Baba, directorul general Primex, societatea care detine lantul de magazine Cosmo.

El spune ca necesitatea actuala a populatiei din orasele mici o reprezinta frigiderele, aragazurile si masinile de spalat. Strategia Cosmo a plecat de la faptul ca gradul de penetrare a sistemului de credit la sate si in orasele mici este sub 10%. Populatia din mediul rural merge in orasele mai mari pentru a-si cumpara echipamente electrice si electrocasnice, insa din cauza veniturilor mici nu poate obtine finantare si renunta. "Noi vrem sa-i prindem tocmai pe acestia care renunta, ei reprezentand o nisa neexploatata. Ne propunem sa ajungem la o pondere de 60-70% pentru achizitia prin creditul de consum", a adaugat Baba.

El spune ca nivelul de indatorare a populatiei din Romania se afla sub 30%, cu mult mai mic decat alte tari dezvoltate din Europa, unde acesta ajunge pana la 90%. Acest lucru se explica si prin nivelul de trai scazut.

Citeste si:

"Piata de retail atinge in acest an 900 de milioane de euro. Dar chiar daca sectorul electronicelor si electrocasnicelor cumuleaza aproximativ 700 de milioane de euro, cresterea anuala este de doar 5%, in vreme ce vanzarile de multimedia si IT cresc cu circa 30%. Evolutia Cosmo in acest an a fost sustinuta in buna masura de cresterea vanzarilor pe segmentul IT&C, cu aproape 30%", a mai spus Baba. Cu toate acestea in magazinele ce vor fi deschise in mediul rural, retailerul isi propune sa se axeze doar pe un anumit segment de produse, adica electrocasnicele mari.

In acest context, Cosmo a lansat ieri impreuna cu societatea TBI Credit, o noua companie de credit de consum, Fortuna Credit, prin care se vor derula circa 90% din creditele acordate de retailer. Fortuna va oferi un produs de creditare cu buletinul, fara avans si fara girant, avand o scadenta de cinci ani si o dobanda cu toate comisioanele incluse de 26%. Cosmo detine o cota de 5-6% pe piata de retail, ocupand pozitia a patra, dupa Altex, Flanco si Domo. Lantul de magazine Cosmo este administrat de societatea Primex Targu Secuiesc, cu o cifra de afaceri de circa 30 milioane euro aferenta anului 2004.