Pus in fata scandalului iscat de balbaiala organizatorica, patronata de conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, legata de imperfectiunile in procurarea, in termen, a rovinietelor, ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, intentioneaza sa prelungeasca termenul-limita, prevazut pentru data de 15 ianuarie, pentru achitarea taxei de drum.

Mai mult, in urma protocolului incheiat de reprezentantii Ministerului Transporturilor cu firma MOL, rovinietele vor putea fi procurate, incepand de astazi, de la 70 de benzinarii ale firmei respective. De asemenea, achitarea taxei de drum si, implicit, procurarea rovinietei, va fi achitata, peste doua zile, si prin intermediul a 1.400 de agentii sau sucursale CEC din intreaga tara. "Se ia in discutie, de asemenea, prelungirea termenului pana la care posesorii de autovehicule vor putea achita taxa de drum", a afirmat ministrul Dobre. El a mai mentionat ca "un control efectuat la statiile Petrom din Bucuresti a evidentiat ca doar doua (Mantuleasa si Rosetti) din cele 17 benzinarii vindeau roviniete".

Potrivit ministrului transporturilor, situatia a fost creata ca urmare a unei proaste organizari a CNADNR, soarta directorului general Mihail Basulescu urmand a fi stabilita in urma deciziei Consiliului de Administratie, care a fost reunit ieri seara. Oricum, potrivit surselor din Ministerul Transporturilor, seful Companiei de Drumuri Nationale nu va reusi sa scape de o sanctiune pecuniar-administrativa. De altfel, urmare a deficientelor generate in eliberarea rovinietelor in timp util, CNADNR va elabora, impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor, un ordin potrivit caruia Politia nu va aplica amenzi posesorilor de autovehicule care nu au achitat rovinieta pana la termenul stabilit initial, de 15 ianuarie.

Cerinte inutile?

Scuza principala si cea mai des utilizata de sefii Companiei Drumurilor Nationale referitoare la extinderea obligativitatii pentru toti posesorii de autovehicule de achitare a taxei de drumuri o constituie "cerintele alinierii la standardele europene". Numai ca, in statele invocate, respectivele taxe se platesc pentru circulatia pe autostrazi, in timp ce, pe meleagurile mioritice, suma autostrazilor nu depaseste 200 kilometri. Mai mult, rovinieta cu pricina este obligatorie numai in conditiile circulatiei pe drumurile nationale, ceea ce face inutil abtibildul in conditiile in care un posesor de autovehicul se rezuma la un trafic exclusiv urban sau rural si nu doreste sa utilizeze drumurile nationale.

Citeste si:

Taxa din benzina, alta destinatie?

Pe de alta parte, pana la momentul emiterii, pe axa Nastase-Mitrea, a noii hotarari guvernamentale, taxa de drum era inclusa in acciza la combustibil si era dirijata (teoretic) numai catre bugetul Companiei de Drumuri Nationale. Numai ca includerea sumei rezultate din achitarea taxei de drum in bugetul de stat a oferit, potrivit afirmatiilor unor surse din Ministerul Transporturilor, posibilitatea unor "nevinovate" redirectionari a fondurilor respective catre sali de sport sau alte asemenea "ctitorii electorale".

Incep sa cada capete la MT

Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, a taiat primele capete din randul directorilor mosteniti de la predecesorul sau, Miron Mitrea. Astfel, dupa plecarea secretarilor de stat , a secretarelor, a consilierilor personali ai acestora sau, ai fostului ministru, vechea echipa patronata de Mitrea a fost vaduvita, pana in prezent, de secretarul general al ministerului, Ioan Orbescu, directorul Directiei Generale de Protocol, Bogdan Corneanu, directorul general al Directiei Generale de Relatii publice, mass-media si imagine, Manuela Dumitru, precum si directorul general al Directiei Generale de Transporturi Navale, Ion Jercan. De asemenea, potrivit surselor din cadrul Ministerului Transporturilor, pe lista ministeriala a schimbarilor se mai regasesc, printre altii, pe langa directorul general al Companiei Nationale de Drumuri Nationale, Mihai Basulescu, atins de "scandalul rovinietei", directorii Companiei TAROM, ai ARR sau ai CN CFR SA.