Vrem specialisti, dar nu investim in formarea lor. Aceasta este concluzia la care au ajuns, saptamana trecuta, reprezentantii din Romania ai firmei de specialitate Dale Carnegie .

Una dintre retetele succesului companiilor straine e data de implicarea permanenta in formarea si pregatirea angajatilor. E greu de gasit in ziua de astazi o companie de succes care sa nu aloce in fiecare an o cifra importanta din buget pentru programele de training destinate angajatilor. In ce ii priveste pe romani - desi avem pretentia ca specialistii nostri sunt la fel de pregatiti precum cei din alte tari si ca a trecut vremea in care multinationalele erau conduse la toate nivelurile de straini adusi la noi in tara -, realitatea e cu totul alta.

Am ramas in urma

Ultimele date prezentate de Dale Carnegie Training, cu ocazia lansarii pe piata romaneasca, arata ca piata de training autohtona este in acest moment de aproximativ 11 milioane de euro, in timp ce investitia mondiala in programe de training este de 62 de miliarde dolari. "Piata este destul de fragmentata din punctul de vedere al nivelului competitiei. In momentul de fata, in Bucuresti sunt 40 de firme de consultanta, iar din acestea 20% sunt internationale. Ca o comparatie, in Budapesta erau, in 1994, peste 100 de firme de training", sustine Gini Coman, director de vanzari la Dale Carnegie Training Romania, citat de Mediafax.

Citeste si:

Investitii doar in directori

In ceea ce priveste beneficiarii acestor programe, 80% din buget se aloca programelor de training pentru cei aflati in pozitiile de top si middle management, fata de numai 20%, cat este alocat pentru angajati. Din datele estimative ale companiei, bugetele medii destinate de companii pregatirii conducerii si angajatilor se situeaza in jurul nivelului de 80.000 euro, pentru cel putin 15% din firmele de pe piata. Cu toate acestea, reprezentantii Dale Carnegie Training sustin ca tendintele pietei locale a serviciilor de training indica o crestere a numarului de zile alocate de companii programelor de dezvoltare, cu o structurare a bugetului de training dupa criterii similare celor din Uniunea Europeana.

In plus, specialistii apreciaza ca in ultima perioada costul unei zile de training este in crestere, acest lucru datorandu-se insa intrarii pe piata romaneasca a companiilor straine de profil, cu programe validate si certificate la nivel mondial, calitative, dar si mai scumpe. "Avand in vedere cresterea atat cantitativa, cat si calitativa a cererii de servicii de training din Romania, am considerat ca este momentul sa aducem in Romania aceste cursuri. Ne adresam companiilor multinationale care investesc in dezvoltarea oamenilor pentru a-si maximiza rezultatele financiare", a declarat Mihaela Perianu, Managing Partner la Dale Carnegie Training Romania.