Topul din cadrul singurului festival de publicitate desfasurat exclusiv online din Romania a fost stabilit de catre juriul format din pasionatii de publicitate, fie profesionisti in marketing si comunicare, fie pur si simpli spectatori sau membri activi ai comunitatii IQads.

La cea de-a saptea editie a BestAds, in shortlist au intrat 100 de lucrari, realizate de catre 31 de agentii de publicitate din Romania. Nominalizarile au fost grupate in opt categorii: Spot TV, Print, Spot radio, Coloana sonora, Social media, Site, Viral si Campanii. Scorul a fost strans, la majoritatea sectiunilor existand diferente de doar cateva procente intre ocupantii primelor locuri.

Primul loc al categoriei Spot TV a fost adjudecat de IQads – Gelozie, cu 12% din voturi, realizat de Next Advertising, pe locul 2 aflandu-se cu 11% reclama Covrigi de Buzau – Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia semnata Propaganda, iar pe locul 3, cu 10%, React si Vodafone – Masuri de prim ajutor, semnata de McCann Erickson. Topul primelor 5 lucrari este completat, la egalitate, de Bergenbier nefiltrata – Fata, Leo Burnett si Orange – Love notes, Publicis, fiecare detinand 8% din numarul voturilor.

Cursa pentru primele locurile s-a desfasurat aproximativ la fel de strans si la sectiunea Print. Headvertising a castigat prima pozitie cu lucrarea Paduri virgine, pentru WWF, cu 13%. Cu un singur procent mai jos, pe locul doi se afla Salvati copiii – Asculta-i sufletul, Oma Vision, ocupantul celui de-al treilea loc fiind Pepsi – Playlist, semnat Graffiti BBDO, cu 9%. Podiumului ii urmeaza, cu un numar egal de voturi (8%), Politia capitalei – Eyeless, Publicis si Dacia – Service 24/7, Graffiti BBDO.

Spot radio
reprezinta categoria cu cel mai polarizat clasament, Propaganda si Romania de Romania, pentru Radio Guerrilla ocupand primul loc cu 41% din voturi. Tot Propaganda si-a adjudecat si pozitia urmatoare, cu lucrarea Rienergy – Taximetristi (11%). Urmatoarele pozitii corespund, cu un numar foarte apropiat de locuri, lucrarilor ING Bank – Fata, semnata CAP (8%), Salveaza vieti – Doneaza 2 euro, Graffiti BBDO (7%) si Help Malin – Constientizeaza autisimul, Mercury360 (7%).

Citeste si:
Petrescu, Invent Media: Industria de advertising are nevoie de...
Petrescu, Invent Media:...

Creatia ce ocupa primul loc la sectiunea Social media s-a distantat foarte mult de celelalte aflate in clasament. McCann Erickson a castigat aceasta categorie cu lucrarea ROM – Romanii sunt destepti, detinand 36% din numarul voturilor. Aceasta este urmata de Undercloud – Teatru pe Facebook, marca Propaganda, cu 21 de procente si de Pepsi – Da un refresh vietii urbane, Xplain, cu 7%. La egalitate, cu 6%, se afla Ferrero Romania – Fresh Comedy, HyperActive si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh, iLeo.

Si in cazul categoriei Site-uri si micro site-uri lucrarea de pe primul loc si-a intrecut detasat concurentele. Boromir – Imparte bucurii, Propaganda a reusit sa acumuleze 29% din voturi. Continuand descrescator din punct de vedere ierarhic, pe locul doi se afla SOROS – Istoria comunismului, Senior Interactive si Vodafone – Manager SRL, MRM Worldwide Romania, detinand 17, respectiv 16 procente. Ferrero Romania – Povestea Kinder Surprise, HyperActive si BAT – Fabrica de contrafacere, Kaleidoscope vin in completarea primelor locuri, cu 13% si 9%.

Citeste si:
Cătălin Drulă este noul președinte al USR
Cătălin Drulă este noul...

La capitolul viralizare, lucrurile au fost, de asemenea, destul de clare. Delfini in Dambovita, lucrare realizata de Propaganda, pentru Covrigii de Buzau, ocupa primul loc in sectiunea Viralcu 30% din voturile de pe aceasta categorie. Ii urmeaza EFIX – De la un cal putere in sus, Odyssey, cu 22% si Anim’est – Iepurele, Ogilvy, cu 18%. Headvertising si Leo Burnett sunt agentiile ce semneaza urmatoarele doua creatii din clasament: Gazeta Sporturilor – Becali, rupe-o si pe asta! (11%) si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh (9%).

In cadrul categoriei ale carei rezultate au fost probabil cel mai asteptate, cursa pentru primele pozitii s-a desfasurat foarte strans. La categoria Campanii, doua campanii si-au adjudecat primul loc: Covrigi de Buzau siTipologii de oameni cu care imparti covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic, realizata de Propaganda, alaturi de ROM – Romanii sunt destepti, McCann Erickson, ambele inregistrand 14% din voturile din categorie. Cele 2 sunt urmate dePepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, WWF – Paduri virgine, Headvertising, ambele cu 13% si Radio Guerrilla – Romana de Romania, Propaganda, cu 10%.

Citeste si:
DE 15 ANI, ROMÂNIA ESTE ZU! FACEM ÎMPREUNĂ A ZECEA FORZA ZU!
DE 15 ANI, ROMÂNIA ESTE ZU!...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.