6 din 10 romani care achizitioneaza produse si servicii online s-au abtinut sa cumpere de pe site-urile care nu prezentau suficienta incredere. Designul, comentariile clientilor si prezentarea produselor dintr-un magazin online sunt principalele motive de neincredere, potrivit unui studiu derulat de Daedalus Millward Brown in perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012.

Studiul arata ca majoritatea celor care au renuntat sa mai cumpere online sau nu obisnuiesc sa faca acest lucru isi motiveaza retinerea prin faptul ca nu au incredere sa cumpere produse pe care nu le vad. Neincrederea fata de plata online prin card bancar si taxele de livrare foarte mari sunt alte motive importante care impiedica achizitia online.

Aproape o cincime (19,2%) dintre cei care au renuntat sa mai cumpere online au avut experiente negative sau stiu pe cineva care a avut astfel de experiente. Majoritatea experientelor negative graviteaza in jurul diferentelor dintre produsul comandat si cel livrat, deteriorarea produselor pe drum sau calitatea slaba a produselor livrate.

Pe de alta parte, principalele motive pentru care se cumpara online sunt legate de confortul pe care aceasta modalitate de achizitie o ofera: livrarea la domiciliu (79.9%), posibilitatea de a cumpara la orice ora (72.1%) si castigul de timp (69.8%). Un motiv important in achizitia online il joaca si posibilitatea de a returna produsul fara justificari (34.1%). Acest atribut este asociat mult mai puternic cu magazinele online decat cu cele traditionale.

  • Cum se plateste

Peste 8 din 10 persoane care fac achizitii online platesc la livrarea coletului. Cu toate acestea, doar aproximativ jumatate dintre cei care nu cumpara online stiu despre aceasta modalitate de plata. In sens contrar, plata prin card si cea prin transfer bancar sunt mult mai cunoscute de non-utilizatori decat sunt utilizate de cei care fac achizitii online.
  • Cine cumpara online
Una din 6 persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani, din mediul urban, a facut cel putin o plata online in anul 2011. Prin comparatie cu utilizatorii de internet, cei care fac achizitii online sunt intr-o proportie usor mai mare barbati, cu educatie superioara, varsta medie (25-44 ani) si venituri personale mai mari.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.