Dupa tratative cu cinci agentii de publicitate, Ashley WorldGroup s-a oprit la cea mai nonconformista dintre acestea, respectiv GMP, care a devenit GMP/Ashley Bucharest. Ashley este un grup integrat de servicii publicitare care activeaza exclusiv pe piata Europei de Sud-Est.

Makis Seriatos, presedintele Ashley, ne-a declarat ca grupul pe care il conduce a fost infiintat in urma cu 15 ani la Atena, ca o alternativa la multinationalele de peste Ocean, pe care, cu mici exceptii, le considera nefunctionale in aceasta parte a Europei. Piata de publicitate din regiune este diferita, avand nevoi specifice, iar acestea trebuie intelese pentru a oferi clientilor cele mai bune solutii, a mai spus Seriatos.

La alegerea partenerului din Romania au cantarit mult filozofia si creativitatea GMP, a spus presedintele Ashley. In urma afilierii, GMP va prelua campaniile din Romania pentru clientii regionali ai grupului. Deocamdata, singurul client declarat este CosmOTE, care se va lansa curand pe piata romaneasca. Insa, pe langa CosmOTE, in portofoliul de clienti ai grupului se numara companii mari precum Microsoft, Nokia, Puma, Panasonic, Singer, CitroŽn, iar printre cele mai importante proiecte Jocurile Olimpice 2004, unde a fost coorganizator.

Ashley este mai mult decat o retea de marketing si publicitate. Este un sistem de comunicare, integrand prin companiile sale tot ceea ce presupune acest concept. Ashley WorldGroup include in prezent mai multe companii specializate pe diferite domenii: Ashley & Holmes (Advertising), United Media (Media), Zen Team (Interactive si Content), Alco Research (Cercetare de piata), Politics (PR si comunicare politica), Le Spot Productions (productie si management de eveniment) si Going UP (CRM) si Radical Com ( BTL).

Anul acesta, Ashley a realizat o cifra de afaceri de peste 300 de milioane de euro. Grupul are 19 birouri in 10 tari: Grecia, Iugoslavia, Slovenia, Cipru, Bosnia, Macedonia, Serbia, Albania, Croatia si Romania.
In urma cu doi ani, GMP s-a afiliat si la MAP, alta retea de agentii independente din Europa. Din acest an, MAP Romania, la care Felix Tataru este coactionar, va ramane in continuare parte a MAP Network, dar va evolua independent, fiind un business separat de GMP/Ashley.

Felix Tataru, presedintele GMP Ashley, ne-a raspuns la cateva intrebari privind planurile de viitor legate de Ashley WorldGroup:

Ce inseamna venirea grupului Ashley pentru piata romaneasca de publicitate?

In general, orice aparitie a unui nou jucator pe o piata cred ca are o influenta pozitiva, atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor, experienta oamenilor, cat si calitatea lucrarilor. Ashley este una dintre cele mai importante retele de publicitate de pe piata din Europa de Sud-Est si este singura retea independenta ce activeaza in aceasta zona. Piata din regiune are nevoi specifice, diferite de cele din tarile occidentale, de aceea cred ca o experienta in aceasta directie este un lucru valoros pentru clientii din Romania. Ashley WorldGroup vine cu know-how, cu instrumente specifice, iar acestea ne vor permite noua sa venim cu solutii noi si creative.

In ce consta transformarea GMP ca urmare a afilierii la Ashley?

Citeste si:

Dupa cum se poate vedea, ne-am pastrat numele, adaugand numele retelei. Ne vom extinde echipa. Vom face schimb de experienta, vom reprezenta in Romania clientii lor regionali si vom lucra cu agentiile Ashley din alte tari pentru clientii nostri, atunci cand va fi cazul.

Ce anume face diferenta dintre GMP/Ashley si multinationalele existente la noi?

Ashley este o retea functionala. Zilnic, colegii nostri lucreaza pe proiecte cu colegii din retea. Nu ne vedem doar o data pe trimestru sa raportam cifre, ci chiar lucram impreuna. Fara sa exagerez, pot spune ca avem o echipa exceptionala. Incepand din acest an, avem unii dintre cei mai buni oameni de pe piata, oameni cu multa experienta in publicitate, pasionati de meseria lor, care stiu ce e performanta, fiindca au experimentat-o.

GMP si-a creat un stil propriu, mereu am surprins prin campanii indraznete si nonconformiste, pentru care am castigat premii, dar cu care am si atins si chiar depasit obiectivele clientilor nostri. Nu ne lasam condusi de ratiuni strict comerciale. Lucram numai pentru acei clienti in care credem, care ne inspira si care au incredere in noi, in calitate de consultanti de comunicare. S-a intamplat sa refuzam contracte importante fiindca nu se potriveau valorilor noastre si, in acelasi timp, sa cream lucruri remarcabile pentru clienti cu posibilitati financiare limitate.

Toate aceste lucruri, la care se adauga know-how-ul regional al grupului Ashley, ne fac sa fim un partener competitiv pentru clientii nostri si sa ne punem in plan, ca, nu peste mult timp, sa devenim cea mai buna agen-tie din Romania.

Ashley, prin companiile sale, atinge practic toate specializarile in publicitate - in sensul larg al termenului. Aveti de gand sa faceti si departamente de lobby sau de media, de exemplu?

Incepand din acest an, ne-am creat un departament de PR, care ofera toata gama de servicii aferente, inclusiv lobby, si unul de BTL. In ceea ce priveste media, avem cativa parteneri pe piata cu care colaboram, insa lucram la implementarea in Romania a tuturor serviciilor pe care grupul Ashley le ofera in alte tari.

Daca acum e vorba doar de o "logodna" GMP cu Ashley, care sunt conditiile de "casatorie"?

Asa cum spuneam, reusim sa performam atunci cand avem acelasi set de valori. Atat cu clientii, cat mai ales cu partenerii nostri. Daca pe timpul "logodnei", odata cu practica, se confirma ca avem aceleasi valori in care credem si care ne misca, probabil vom merge mai departe.