Tot in aceasta perioada au fost vandute 1,9 milioane de autovehicule, in crestere cu 3,4%, fata de intervalul similar al anului trecut. Cele mai bune performante au fost inregistrate de vanzarile modelului Logan, ceea ce i-a convins pe constructori sa-si modifice strategia clasica de axare doar pe un singur model si sa promoveze si celelalte modele. Pana acum, majoritatea constructorilor isi axau vanzarile pe un singur model dominant, Volkswagen pe Golf, Fiat pe noul Punto, Peugeot pe modelul 206. Iar Renault proceda la fel, axandu-se pe modelul Megane.

Dar vanzarile masive de Logan au convins compania franceza ca este timpul sa-si modifice strategia si sa nu se mai focalizeze doar pe un singur model.

Bunele performante consemnate de fabricant provin de la filialele est-europene. Dacia, ale carei vanzari au crescut cu 85% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2004, profita de pe urma succesului inregistrat de Logan. Date exacte ne prezinta directorul comercial al societatii Dacia Renault, Jean-Michel Sicre, citat de Mediafax. Astfel, in primele zece luni ale acestui an au fost vandute pe piata interna un numar de 95.049 de autovehicule (Solenza, Logan si Pick-up), din care 43.527 au fost Logan.

In ceea ce priveste productia uzinei de la Pitesti, aceasta va ajunge in acest an la 175.000 de unitati, obiectivul fabricii fiind de 200.000 de autovehicule in 2007, urmand ca productia sa fie majorata pana la 235.000 de unitati in anul 2008. Noutatile anuntate pentru anul viitor sunt o noua versiune a motorului pe benzina de 1,6 litri pentru Logan, cu puterea majorata la 107 cai putere, care va aparea in primavara lui 2006, precum si varianta de caroserie break, in toamna. Varianta furgoneta este prevazuta pentru a fi lansata la inceputul anului 2007.

In acelasi timp, Samsung Motors, alta achizitie a francezilor, are o cifra de vanzari cu peste 43%, relativ la intervalul comparat. In schimb, vanzarile marcii-mama Renault au scazut cu 2,1%, Renault avand rezultate pozitive doar departe de Europa Occidentala.

Citeste si:

Referitor la strategia pe care compania franceza o va aplica in continuare, Carlos Ghosn, noul sau presedinte, a incercat sa pastreze discretia. Fiind intrebat la Salonul Auto de la Tokio asupra strategiei pe care o va adopta, acesta a afirmat ca, deocamdata, este in perioada de analiza a intregului sistem Renault, urmand ca in luna februarie a anului urmator sa prezinte un program de dezvoltare pe trei ani. Dar, in mod cert, una din directiile la care Ghosn va lucra va fi renuntarea la construirea unui singur model pe unitate de productie, fapt care se intampla acum. Companiile auto japoneze au ales sa realizeze cat mai multe modele in cadrul aceleiasi uzine, ceea ce Renault nu a realizat, francezii alegand "sa atribuie unei unitati de productie realizarea unui singur model, cu toate riscurile ce ar putea parveni in urma unui esec.", a afirmat Christian Feuillette, consultant la Himeria. Riscul producerii unui singur model la o fabrica este urias: esecul acelui model conduce la nerentabilitatea unitatii de productie.

In afara de aceasta strategie riscanta, Renault, ca majoritatea constructorilor europeni de automobile, isi bazeaza vanzarile pe un singur model dominant. Compania franceza reprezinta prototipul acestei tactici, varful sau de lance fiind modelul Megane. Ceilalti constructori procedeaza la fel. Pentru Peugeot, modelul 206 reprezinta 39% din cuantumul vanzarilor, pentru Volkswagen, Golf-ul este cap de afis cu 25% din totalul vanzarilor. Producatorul italian Fiat mizeaza pe noul sau Punto, care ar trebui sa acopere 40% din cifra sa de afaceri. "In situatia in care un singur model reprezinta 20-25% din vanzari, se intra intr-o zona de risc, in special cand masina trebuie reinnoita", a precizat Vincent Besson, director de marketing la Citroen. In plus, apare inca un risc care nu trebuie deloc neglijat si cu care Renault a avut mult de furca.

Miza pe un singur model si neglijarea celorlalte poate sa prinda pe picior gresit o companie in cazul in care un model neglijat inregistreaza un nivel de cerere peste asteptarile initiale ale constructorilor. Iar acest lucru s-a intamplat cu Renault in cazul Logan-ului.

Compania a suferit pierderi din cauza faptului ca nu s-a putut adapta la nivelul mare de comenzi de care s-a bucurat marca realizata la Pitesti, producatorul fiind nevoit sa schimbe din mers cea mai mare parte a strategiei ce viza modelul produs in Romania. Iar tocmai acest fapt intentioneaza Ghosn sa-l modifice. Pentru ca Logan a bulversat serios strategia one-car-show a companiei.