Fondul de investitii ar putea cumpara intre 20 si 30% din afacere pentru circa 1,5 milioane de euro. Afacerile cu fast-food de pe piata romaneasca au stat la “dospit” destul. Lanturile de magazine-restaurant care comercializeaza gustari calde si sandwich-uri vor sa se extinda si au devenit destul de atractive pentru a intra in atentia fondurilor de investitii.

In urma cu sase ani, un englez si un roman s-au gandit sa se asocieze pentru a demara un business inedit la acea vreme. Ben Greig si Florin Balu au adus din Anglia, bucata cu bucata, o intreaga fabrica de preparat sandwich-uri traditionale englezesti, complet echipata. Afacerea s-a extins treptat. Gama de produse, care s-a diversificat mult, nu mai este distribuita numai prin benzinarii sau supermarketuri, ci si prin reteaua proprie de sapte magazine Snack Attack si doua sub marca The Sandwich Factory. Cei doi au creat si un brand specializat in catering de evenimente, Flavours.

Intentii de extindere agresiva

Compania intentioneaza sa extinda anul viitor reteaua de magazine si in afara Bucurestiului, investitiile pentru acest an fiind estimate la circa 210.000 de euro pentru deschiderea magazinelor, alti aproximativ 150.000 de euro fiind alocati pentru dezvoltarea unor noi linii de produse. Snack Attack va incepe, tot anul viitor, si constructia unui nou sediu si a unei noi fabrici, in apropiere de Bucuresti. Proiectul ar trebui sa fie finalizat in termen de doi ani. Alti 500.000 de euro urmeaza sa fie alocati pentru a aduce pe piata locala un brand britanic de cafenele, Coffee Heaven, in sistem joint-venture. Astfel, compania ataca direct rivalul Gregory’s, care vinde si produse de cafenea sub brandul Coffee Right. Dar, spre deosebire de acestia, cafenelele Coffee Heaven tintesc segmentul superior al pietei.

Dar de unde banii necesari finantarii planului de extindere? Cifra de afaceri a companiei s-a majorat anul trecut cu 45% fata de 2003, pana la doua milioane euro. Pentru acest an, compania mizeaza pe o cifra de afaceri de circa cinci milioane de euro!

Vanzarile din magazine contribuie cu 65% la cifra de afaceri, restul sumei provenind din distributia catre terti. In afara de magazinele din Capitala, compania are o retea de distributie dar produsele sunt comercializate in prezent numai in Bucuresti si Ploiesti.

Planul de extindere a retelei Snack Attack este ambitios. Suma necesara extinderii, inclusiv pentru a ataca piata din Europa Centrala si de Est, va fi asigurata prin atragerea in afacere a fondului de investitii elen Global Finance.

"Suntem in negocieri avansate cu reprezentantii fondului de investitii, discutiile urmeaza sa se finalizeze saptamana viitoare (in aceasta saptamana - n.r.). Vom vinde intre 20 si 30% din companie, in functie de cat va fi nevoie, pentru a ne asigura finantarea", a declarat, pentru Capital, Cristina Fasuiescu, director in cadrul companiei. Aceasta nu a precizat care este valoarea tranzactiei. Florin Balu, unul dintre cei doi actionari ai Snack Attack, nu a putut fi contactat pana la inchiderea editiei.

Reprezentantii institutiei financiare au admis ca au in vedere afacerile cu produse fast-food, dar nici nu au confirmat, nici nu au infirmat interesul specific pentru Snack Attack. Potrivit afirmatiilor anterioare ale lui Florin Balu, firma sa ar avea nevoie de circa 1,2 milioane de euro din partea unui investitor financiar. Dar, judecand dupa cifra de afaceri preconizata pentru acest an, valoarea tranzactiei ar putea fi estimata intre 1,2 si 1,5 milioane de euro.

Mica afacere demarata cu sase ani in urma de cei doi oameni de afaceri a devenit suficient de serioasa pentru a se bate de la egal la egal cu Spring Time, Everest sau Gregory’s sau a se apropia de nume precum Mc Donald’s ori KFC. si poate se va dovedi destul de solida pentru a ataca grecii de la Everest si Gregory’s chiar in zona. Acestia din urma au anuntat inca din vara listarea in aceasta toamna a companiei din Romania pe piata secundara de capital Rasdaq. Compania mama, Gregory’s Mikrogeymata, a fost listata la bursa din Atena in anul 2000.

Dar, nimic nu s-a intamplat pana acum in ceea ce priveste iesirea pe piata de capital. Sa se fi razgandit grecii asupra modalitatii prin care vor atrage resurse financiare in vederea extinderii si sa caute un fond de investitii?

Afacerea Snack Attack aproape ca s-a dublat de la an la an. Cei doi actionari vor sa mentina ritmul si prin extinderea pe pietele din jur.

• Snack Attack a fost infiintata in 1999 de cei doi asociati, Florin Balu si Greig Simon Alastair Benjamin. Firma a importat din Marea Britanie o fabrica de sandwich-uri complet echipata, care a fost instalata in incinta Fabricii de Paine Baneasa.
• In 2001, compania se extinde prin lansarea brandului Flavours, specializata pe catering de evenimente bazat pe un nou concept, food design si petreceri tematice.
• In prezent, reteaua de magazine este compusa din doua magazine Sandwich Factory si sapte Snack Attack. Clientii vizati de companie sunt functionari, cu varsta intre 25 si 45 de ani, din marile companii din diverse domenii si clientii din benzinarii, supermarketuri, hipermarketuri, cash&carry, firmele de transport aerian.
• Compania pregateste un joint-venture pentru a atrage pe piata romaneasca compania britanica Coffee Heaven, sub brandul careia va fi deschis un lant de cafenele pentru nefumatori, care tinteste segmentul superior al clientelei.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.