Viitorul Guvern are in vedere privatizarea transportului feroviar de marfuri si pregatirea transportului feroviar de calatori de lung parcurs pentru privatizare, in parteneriat, relateaza Mediafax.
O serie de servicii de transport feroviar de marfa au fost deja externalizate.
Primele tronsoane de cale ferata inchiriate de firme private, in lungime totala de 660 de kilometri, au fost atribuite, in acest an, prin licitatie, cei 11 castigatori platind 9,1 miliarde de lei Companiei Nationale CFR.
CFR a concesionat, de asemenea, in 2004, o serie de sectoare de cale ferata cu un grad scazut de profitabilitate unor operatori privati de transport feroviar de persoane.

Viteza garniturilor va creste cu 20 la suta

Potrivit programului de guvernare al noului Executiv, vor fi eliminate sectiunile periculoase de traseu feroviar si restrictiile de viteza, urmand ca viteza garniturilor sa creasca cu cel putin 20 la suta.
In document se mai arata ca vor fi incheiate lucrarile pe coridorul IV Campina-Brasov, Bucuresti-Constanta, Curtici-Arad-Simeria, precum si pe tronsonul Pitesti-Ramnicu Valcea.
Compania CFR Calatori exploateaza, in prezent, 365 de locomotive electrice, 216 locomotive diesel hidraulice, 285 de locomotive diesel electrice si 97 de unitati diesel multiple, la care se adauga 3.350 de vagoane de calatori, 151 de vagoane de dormit si 24 de vagoane restaurant.
CFR Marfa detine un parc de 927 locomotive (electrice, diesel-electrice si diesel-hidraulice), aproximativ 60.000 de vagoane structurate pe 23 de serii diferite si opereaza doua feriboturi.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.