Compania germana Kaufland, parte a grupului Lidl&Schwarz, si-a propus ca in urmatorii patru-cinci ani sa devina lider pe piata romaneasca de retail alimentar, dupa ce va deschide, azi, primul sau magazin local, un hipermarket care practica o politica de discount, amplasat in Bucuresti.

"Vom concura direct cu Billa, Carrefour, Metro, Selgros, dar si cu toate celelalte companii care sunt deja prezente sau care vor intra in viitor pe piata romaneasca. Vanzarile de un miliard de euro pe care Metro Cash&Carry Romania le-a realizat anul trecut reprezinta o valoare posibila si pentru noi. De altfel, in Cehia avem deja rezultate comparabile", a afirmat directorul general al Kaufland Romania, Gunter Grieb.

Planurile companiei vizeaza deschiderea in urmatorii trei-patru ani a 40 de unitati, din care 5-10 situate in Capitala. Pana la sfarsitul lui 2005, Kaufland va mai avea cinci magazine - la Ramnicu Valcea, Timisoara, Alba Iulia, Baia Mare si Ploiesti.

Ritmul de extindere prevede inaugurarea a 15-20 de magazine pe an, fiecare astfel de unitate necesitand o investitie situata intre 8 si 10 milioane de euro, la o suprafata medie de vanzare de 3-4.000 de metri patrati. Orasele vizate de compania germana sunt cele cu peste 100.000 de locuitori, din toate regiunile tarii. "Totalul investitiilor pe care Kaufland le va aloca pietei romanesti in trei-patru ani depaseste suma de 300 milioane de euro. Aceasta include si fondurile necesare pentru constructia depozitului central, situat la Ploiesti", a mai spus Grieb.