Ferencs Hegedus si Lorand Szarvady vor sa investeasca cinci milioane de euro intr-o fabrica de vopsea lavabila. Dupa ce au pus pe picioare afacerea Domo, cei doi fondatori ai retelei de electronice si electrocasnice ataca frontal domenii care nu au absolut nici o legatura cu business-ul care i-a consacrat: vopselele pentru constructii si, in curand, proiectele imobiliare.

Ferencs Hegedus si Lorand Szarvady par sa-si fi impartit egal feliile care tin de dezvoltarea afacerilor pe care le-au lansat in urma cu aproape zece ani, la fel ca si pachetele de actiuni pe care le detin la Domo Retail. Daca Lorand Szarvady este cel care coordoneaza tot ce tine de cele 115 magazine Domo din tara, Ferencs Hegedus se ocupa de dezvoltarea altor business-uri.

Zilele acestea, Hegedus s-a dedicat total chestiunilor organizatorice care tin de o afacere pe care mizeaza puternic. Este vorba de implicarea pe piata vopselelor, al carei potential a fost intuit de cei doi in urma cu cinci ani, atunci cand au infiintat firma Eurocolor. Profilata pe importul si comercializarea de vopsele, compania a deschis pana in prezent 12 magazine si trei depozite. Insa Hegedus nu vrea ca lucrurile sa se opreasca aici si apasa pe acceleratie.

De curand, Eurocolor a semnat cu grupul olandez Akzo Nobel un acord privind constituirea unei societati mixte, Akzo Nobel Coatings, care se va ocupa de strategiile de marketing si de vanzari ale firmei Eurocolor. Celelalte activitati privind importurile, distributia, depozitarea si comercializarea produselor vor ramane in sarcina companiei fondate de cei doi oameni de afaceri romani. "Sunt o serie de avantaje in aceasta asociere. In primul rand, exista sustinerea unei companii puternice, cum este Akzo Nobel, care vine cu partea de marketing si de organizare a vanzarilor. De asemenea, este vorba de know-how", explica Ferenc Hegedus.

Proprietarii Eurocolor si-au propus pentru acest an dublarea veniturilor fata de anul trecut. "tintim pentru 2005 o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro", precizeaza Hegedus. Planurile de dezvoltare includ, pe langa extinderea retelei de distributie, si construirea, in circa doi ani, a unei fabrici de vopsele lavabile langa Bucuresti. Decizia finala privind demararea investitiei este insa strans legata de nivelul vanzarilor pe care il va atinge compania in 2007. "Pentru ca o astfel de fabrica sa fie rentabila, vanzarile ar trebui sa se situeze la circa patru milioane de litri pe an. In orice caz, sumele necesare investitiei se ridica la circa cinci milioane de euro. Pentru ca piata este saturata, eu cred ca numai calitatea produselor va face diferenta in viitor", spune Hegedus. In afara propriilor magazine de desfacere, produsele Eurocolor se vand si in cateva retele specializate in materiale de constructii.

Planurile de afaceri lui Hegedus si Szarvady nu se opresc aici. Ei si-au propus sa intre cat de curand si pe piata constructiilor rezidentiale. Incurajati de boomul acestui segment, cei doi oameni de afaceri vor sa cumpere mai multe loturi de teren si sa inceapa constructia de case. "Ne gandim de mult la aceasta afacere. Inca nu ne-am decis asupra momentului si a locatiilor", spune Hegedus.

Intre timp, retailerul de electrocasnice a semnat un contract de exclusivitate cu reteaua de supermarketuri Kaufland, in baza caruia va avea in fiecare magazin deschis de compania germana in Romania un spatiu de vanzare de aproximativ 500 de metri patrati. Mai mult, Domo va avea spatii in toate cele 20 de unitati Kaufland care vor fi deschise in Bulgaria.

Domo Retail In cifre

• Domo Retail, companie la care fondul Romanian American Enterprise Fund (RAEF) detine 20% din actiuni, a inregistrat anul trecut un volum al afacerilor de 408,02 milioane de lei (100,67 milioane de euro), in urcare cu 25,5% fata de anul 2003.

• Afacerile au crescut datorita majorarii puterii de cumparare a populatiei. In plus, Domo Retail a extins gama de produse. Totodata, o influenta pozitiva a avut-o si intrarea pe piata a companiei de creditare Estima Finance.

• Domo Retail a intrat pe segmentul magazinelor cu suprafete mari, de peste 1.000 de metri patrati, o data cu lansarea conceptului DomoLand, in septembrie 2004.

Piata vopselelor decorative

• Conform companiei de studii de piata MEMRB, vopselele lavabile au avut, in perioada iunie-iulie 2005, cea mai mare pondere in piata totala (71,7% din punctul de vedere al volumului si 56,7% ca valoare a vanzarilor). Principalii cinci jucatori - Dufa, Policolor, Guzu Chim, Sarcom si Kober - detin impreuna 69% din piata, atat ca volum, cat si ca valoare. Intre cele mai cunoscute marci de vopsea lavabila se numara Danke, Dufa, Spor, Savana, AquaLux, Ecoplast, Kober Acrilux.

• Vopselele de tip email au avut o pondere de 24,4%, respectiv de 36,7%, in vreme ce vopselele pentru lemn reprezinta 3,9%, respectiv 6,6% din piata.

• Potrivit estimarilor Asociatiei Industriei de Vopsele din Romania, cifra de afaceri a companiilor din sectorul de profil este de 150 milioane euro, in vreme ce consumul total de vopsea este de circa 140.000 de tone.

• Valoarea pietei creste anual cu circa 10-15%, iar pentru anul in curs se preconizeaza atingerea unei productii interne de 100.000 de tone.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.