Onofrei a spus ca oameni de afaceri si-au exprimat interesul pentru asigurarea finantarii constructiei unei autostrazi private in Suceava, prin sistemul Build-Operate-Transfer (BOT) care presupune constructia cu fonduri private, exploatarea autostrazii pe o perioada de 25-35 ani de catre investitorii privati, urmata de transferul administrarii catre autoritatile de stat, locale sau nationale.

"Acest tip de proiect presupune un parteneriat public-privat intre autoritatile judetene si finantator", a adaugat prefectul de Suceava. El a aratat ca un astfel de proiect nu creeaza o presiune financiara pe fonduri europene sau nationale, dar poate pune in valoare zona Bucovinei. "Autostrada si Aeroportul international Suceava pot face din Bucovina o locatie turistica importanta si accesibila. O asemenea investitie este oportuna mai ales in contextul in care exista investitori din Europa Occidentala care si-au anuntat intentia de a deschide afaceri mari in zona si care au nevoie de o cale de transport rapida", a spus Onofrei.

El a precizat ca, fiind un proiect in premiera in Romania, autoritatile sucevene analizeaza legislatia nationala pentru a vedea conditiile in care se poate realiza. "Un asemenea proiect este foarte atractiv si fezabil din punct de vedere economic", a mai spus Onofrei, care a aratat ca acest tronson de autostrada va putea fi conectat la autostrada Brasov-Bors. Totodata, prefectul de Suceava a aratat ca astfel se va putea realiza un culoar de transport pentru zona ex-sovietica, in special pentru Rusia si Ucraina, judetul Suceava fiind unul de granita a Uniunii Europene, din 2007.