In tarile vest-europene, telefonul mobil nu mai e demult doar suport al convorbirilor telefonice. El a inceput sa fie utilizat la achitarea biletelor de cinema, metrou, ca si la aproape orice cumparaturi din magazine. Modalitatea e simpla; pentru a plati cu telefonul mobil, occidentalul nu trebuie decat sa sune (gratuit) la un numar special, sa-si introduca codul PIN, precum si codul comerciantului. Tranzactia se incheie prin confirmarea la casieria magazinului a ultimelor patru cifre ale numarului lor de telefon. De prisos sa mai spunem ca acest serviciu include un program de reduceri de pret pentru clientii care il acceseaza.

De asemenea, mobilul a devenit un veritabil centru de conferinte, existand de pilda servicii de video-consiliere si training oferite abonatilor. Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca in Vest, mobilele sunt dotate cu sisteme GPS de aflare a locatiei sau cu servicii de mesagerie instant de la MSN, care iti permit sa stai pe chat. Serviciile 4G sunt si ele "pe drum", urmand sa intre pe piata in cursul acestui an.
Romanii sunt optimisti: pe piata comunicatiilor e loc de crestere

Romanii sunt optimisti: in viitorul apropiat operatorii de telefonie fixa si mobila trebuie sa le aduca luna de pe cer ca sa invinga copilul-minune al comunicatiilor -telefonia prin Internet.

Cei patru operatori de telefonie mobila care functioneaza in prezent pe piata romaneasca - Orange, Connex, Zapp si recent lansatul Cosmorom- se intrec sa-si seduca clientii, constienti de pericolul telefoniei VoIP (Voice Over IP), care pandeste din umbra. Deocamdata, cei peste 11 milioane de posesori de telefoane mobile din Romania pot respira usurat: serviciile de pe piata autohtona inca mai permit cresteri de piata. La randul lor, operatorii de pe piata telefoniei fixe stiu ca in privinta serviciilor de voce, potentialul maxim este atins sau aproape atins, ofertele cu care ataca piata putand cu greu egala viteza de reactie a operatorilor de telefonie mobila.

Cu servicii de genul "Numar abreviat", "Apel cu destinatie fixa", "Conferinta in trei", disponibile abia de anul trecut in retelele fixe, e clar nu poti rezista multa vreme, cata vreme operatorii mobili pun la dispozitie servicii 3G sau posibilitatea de a urmari pe telefon, programe TV. Dupa ce ani de zile, Romtelecom a fost o companie care a furnizat doar servicii de voce, recent, operatorul elen si-a indreptat atentia spre serviciile de Internet, ca o sursa extrem de importanta de profit.

Telefonul mobil la romani

Surprinzator, desi sunt parte a companiilor straine, subsidiarele din Romania ale Vodafone si Orange inca nu au implementat la noi serviciile din afara. Surse din cadrul operatorilor de telefonie mobila din Romania ne-au declarat ca pentru moment nici nu poate fi vorba de implementarea sistemelor de plata cu ajutorul telefonului.

Ofertele romanilor vin prin promotii. "Cea mai de succes promotie oferita de Connex a fost cea pentru Cartela Connex - singurul pachet de servicii preplatite de pe piata, care ofera minute incluse. Clientii au primit minute de convorbiri gratuite, pe langa creditul initial. La fiecare a doua luna i se acordau minute gratuite, valabile 30 de zile de la data acordarii lor. Reamintim si alte beneficii importante ale Cartelei Connex: tarife reduse la jumatate cu numerele favorite si in orele favorite si tarife reduse pentru mesajele scrise trimise catre numerele favorite", ne-a spus Diana Iosu, PR officer la Connex.

La Orange, romanii sunt atrasi de animatii. "Animatiile sunt concepute in principal pentru cartelele PrePay, atat pentru atragerea de noi utilizatori, cat si pentru fidelizarea celor existenti si stimularea reincarcarii conturilor PrePay. Promotiile au fost organizate in fiecare vara in decursul celor opt ani si au oferit de fiecare data provocari atractive. In aceasta vara compania noastra a derulat campania "fii un star!" care a oferit clientilor Orange PrePay posibilitatea de a castiga una dintre cele 12 excursii pentru doua persoane la Hollywood" , a declarat Cristina Pop, PR Coordinator la Orange Romania.

Telefonia prin Internet: de 10 ori mai ieftina decat telefonia clasica

Tehnologia VoIP (Voice over Internet Protocol), desi aparuta in anii 1990, s-a dovedit a fi "copilul-minune" al telefoniei, depasind rapid fazele incipiente si impunandu-se ca solutie alternativa pentru telefonia clasica.

Cel mai important avantaj al acesteia este ca e de 10 ori mai ieftina decat telefonia clasica. In plus, persoana care initiaza apelul se poate afla in orice loc de pe glob si poate suna in orice tara din lume, folosind un calculator sau un telefon conectat la un dispozitiv de conversie voce/IP, iar apelatul raspunde la un telefon obisnuit. Semnalul vocal parcurge cea mai mare parte a drumului sub forma de pachete IP in reteaua Internet. El este apoi reconvertit in semnal vocal si introdus in reteaua telefonica prin intermediul unui echipament "gateway" sau "switch de telefonie".


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.