Soarta fabricii va fi parafata in 16 octombrie. 3.500 de salariati ai Automobile Daewoo Craiova asteapta cu sufletul la gura clarificarea situatiei uzinei. Ministrul economiei si comertului, Codrut Seres, ne-a declarat ca pe 16 octombrie va fi presemnat contractul cu viitorul actionar majoritar al Automobile Craiova. Deocamdata, se stie ca investitorii interesati sunt Ford, General Motors Daewoo - divizia Coreea si Renault.

"Vindem nu un brand, ci o uzina"

Ministrul economiei si comertului, Codrut Seres, ne-a declarat, textual: ,Pe 16 octombrie speram sa presemnam contractul. Va fi o surpriza si pentru presedintele Traian Basescu". Aceasta ar insemna ca, in zilele urmatoare, sa fie finalizata tranzactia cu actualul actionar majoritar al Automobile Craiova, Daewoo Coreea. Octavian Cioroianu, liderul Sindicatului din Automobile Craiova, ne-a declarat ca partea romana si cea coreeana au cazut la pace asupra datoriilor de 300 milioane de dolari catre Daewoo Londra, dar si asupra celor 800 milioane de dolari, investiti in uzina romaneasca timp de peste 10 ani. ,Coreenii au inteles ca se afla in postura de a castiga ceea ce le-a oferit statul roman si de a pierde totul daca uzina ar intra in faliment.

Citeste si:

Asadar, partile au cazut la pace, iar statul roman va plati intre 50 si 60 milioane de dolari", ne-a declarat Octavian Cioroianu. Intrebat care dintre cei trei se bate pentru uzina, liderul sindical ne-a spus transant ca aceia cu adevarat interesati sunt Ford si General Motors Daewoo, dar ca: ,Acestia nu se bat. Noi vindem nu un brand, ci o uzina. Iar ei vor produce sub numele lor".

GM Daewoo - in carti, desi se prefera Ford

Directorul de comunicare al Automobile, Valeriu Garlea, atrage atentia ca nu General Motor SUA este interesat de uzina craioveana, ci filiala acestuia din Coreea, General Motors Daewoo. ,Toata lumea face confuzii, crezand ca General Motor vine la Craiova. Eu ii anunt pe toti ca este vorba de General Motors Daewoo, firma mixta dintre General Motor si Daewoo Coreea. In context, GM Daewoo, controlata de General Motor SUA, este in carti", sustine Garlea. Conform acestuia: ,Preferabil ar fi GM Daewoo, deoarece productia nu s-ar opri nici o zi". Oricum, in negocierile care vor urma, un cuvant important de spus il vor avea si sindicatele. Este vorba de stabilitatea fortei de munca, fapt pentru care liderul Octavian Cioroianu ne-a declarat: ,Ministrul Seres ne-a promis ca dupa incheierea afacerii cu coreenii sa fim si noi invitati la masa discutiilor. Noi preferam Ford, deoarece va schimba liniile de fabricatie si va face investitii".