Simtind rasuflarea asiaticilor in ceafa, industria auto americana a trecut la atac.

Vice-presedintele GM Global Product Planning, John Smith, a declarat ca japonezii si in special Toyota nu se prea mai pot lauda cu reputatia de a fi constructorii cu cele mai fiabile masini, argumentand aceasta idee cu cifrele celor mai recente rechemari de automobile de la Toyota.

Se pare ca acum lupta nu se mai da pornind de la obiectivul "cine construieste cele mai bune masini", ci mai degraba "cine isi recheama cele mai multe masini"."Pentru o perioada lunga de timp au trait pe spatele reputatiei ca fac masini fara greseala. Daca te uiti la graficul ultimilor trei ani, la volumul productiei si al rechemarilor, iti dai seama ca obiectivele nu prea mai sunt atinse", a intarit Smith.

Topurile de fiabilitate auto contrazic GM

Americanii sunt suparati pe Toyota pentru ca reuseste sa castige din cota de piata a grupului din Detroit, iar masinile americane au punctat sistematic mai slab la capitolul calitate si fiabilitate in fata marcilor japoneze.

Lexus, parte integranta a Toyota, ramane in topul celor mai fiabile masini din lume in acest an, top realizat de J.D. Power. GM este prezent cu numai doua marci in Top 5, insa Chevrolet, Pontiac, Saab si Saturn s-au clasat mai slab si decat media pe industrie.GM ramane "campionul" rechemarilor, cu doua milioane de unitati in aprilie si alte 804.000 luna trecuta.

Toyota a invatat obiceiurile marilor grupuri si a rechemat 978.000 de unitati din gama camionete si SUV luna aceasta.Americanii se arata inca increzatori si nu se tem de o posibila schimbare la varful ierarhiei vanzarilor, desi o situatie similara s-a petrecut in cazul detronarii Ford de pe locul al doilea de catre Toyota.

GM este convins ca va tine prima pozitie pana cel putin in 2015, cand se asteapta sa vanda 85 de milioane de unitati anual, fata de 63 de milioane in prezent.


Despre autor:

Banii Nostri

Sursa: Banii Nostri


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.