Aparuta destul de timid in anii anteriori in economia romaneasca, franciza a luat amploare in acest an, datorita dezvoltarii economice si a intelegerii acestei metode comerciale, dar si datorita dorintei francizorilor straini de a patrunde si pe piata din Europa de Est.

NOUTATI.

Anul 2004 a adus pe piata locala si cateva marci de renume si talie internationala: Happy Food Italia fast food, Coka Club Italia produse de intretinere si bronzare, Jeff de Bruges Franta ciocolaterie, Ticket Com Franta publicitate neconventionala, Intersport Italia produse sport, Zara Spania moda barbati si femei, Promod Franta moda femei, Golden Lady Italia ciorapi de dama, Mobil Affiche Franta publicitate si Oxette bijuterii. Toate aceste companii au folosit franciza pentru a-si promova produsele, serviciile si conceptele pe piata din Romania.

In cursul acestui an, franciza ca strategie de dezvoltare a fost adoptata de companii romane precum: Tina R confectii pentru dama, Acces Press distribuitor de presa, Rodipet distributie presa si carte.