Europa Centrala si de Est are mari sanse de a deveni groapa de gunoi a Europei in ceea ce priveste masinile. Evolutia pietelor din tarile care au aderat recent la UE demonstreaza clar tendinta de accelerare a vanzarilor de vehicule de ocazie.

Polonia este cel mai elocvent exemplu in acest sens. Dupa ce in 2004 vanzarile de masini noi au scazut dramatic de la o luna la alta, la jumatatea anului 2005 tendinta se pastreaza, numarul de masini noi comercializate scazand cu aproape 33%. Si asta nu pentru ca polonezii, slovenii sau ungurii s au saturat sa cumpere automobile ci pentru ca ei prefera sa achizitioneze masini uzate, mult mai ieftine si, acum, scutite de taxe. Conform zicalei "cine are ochi sa vada", previzionata aderare a Romaniei la structurile Uniunii Europene, va avea probabil acelasi efect si asupra pietei autohtone de masini, o dovada concreta fiind aparitia a tot mai multe firme de mari dimensiuni care vand astfel de vehicule.

Creste concurenta

Daca anii trecuti piata de vehicule de ocazie era dominata de comerciantii de mici dimensiuni, incepand cu 2004, au inceput sa apara si pestii mari. Compania Star Forum, membra a grupului Tiriac Auto poate fi considerata un pionier in acest domeniu, ea avand deja o vechime de doi ani in Romania. In noiembrie 2004, cel mai puternic importator roman Porsche Romania, isi lansa propria divizie de masini uzate - Weltauto. Avand in parcul propriu peste 150 de masini care reprezinta oferta permanenta a firmei, Weltauto ofera clientilor siguranta de care au nevoie atunci cand doresc achizitionarea unui vehicul de ocazie. Ultimul, dar nu cel din urma, sosit pe piata din Romania este dealerul ceh AAA Auto, care si-a lansat activitatea in iulie. Reprezentantii AAA Auto considera ca momentul pentru intrarea pe piata romaneasca a fost ales acum deoarece piata auto a evoluat semnificativ in ultimii ani, si, in prezent se afla in plin proces de innoire.

AAA Auto se extinde

Cel mai puternic dealer de vehicule de ocazie din Europa Centrala si de Est va investit in acest an in Romania peste 6 milioane de euro pentru a-si extinde activitatea. Pana cel tarziu la nivelul anului 2007, AAA Auto intentioneaza sa investeasca aproximativ 25 de milioane de euro pentru doua unitati in Bucuresti si opt in alte locatii din tara - la Timisoara, Arad, Cluj-Napoca, Brasov, Sibiu, Iasi, Constanta si Craiova. Complexul deschis recent in Bucuresti, cu o suprafata de 8.000 mp, este inchiriat, insa firma evalueaza deja posibilitatile pentru constructia unui spatiu propriu amplasat pe o suprafata de 20.000 mp. Stocul permanent este format din 400 de unitati, iar valoarea medie a unui autovehicul din parcul AAA Auto este de circa 6.000 de euro. Conform reprezentantilor companiei, Romania reprezinta numai prima etapa dintr-un plan de expansiune regionala care va cuprinde tari precum Bulgaria, Ungaria si Ucraina, centrul de coordonare pentru aceasta zona urmand sa functioneze la Bucuresti.

25 milioane de euro pana in 2007

"Investitiile preconizate pentru acest an vizeaza amenajarea spatiului expozitional, organizarea infrastructurii de vanzari si asigurarea stocului de masini. Aceasta este prima etapa a unui proiect de durata care va ingloba, pana in 2007, circa 25 de milioane de euro. Compania va dezvolta, in perspectiva, in cadrul unui proiect de tip green field, un centru auto cu o suprafata de 20.000 mp, ce va cuprinde showroom-uri construite in conformitate cu reglementarile din Uniunea Europeana."
Camelia Rauta, marketing manager AAA Auto Romania


Despre autor:

Banii Nostri

Sursa: Banii Nostri


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.