Probabil ca nu doua, ci zece pagini de revista ar fi necesare pentru a trece in revista noutatile ce razbat din birourile marilor companii auto catre presa in drumul lor catre salonul de la Frankfurt. Printre noutatile ce vor putea fi admirate atat in Germania, cat si la Bucuresti (e drept, mult mai putine la noi) se numara ultimul concept de la Mitsubishi, cabrioleta VW Golf, versiunea sportiva a celei de-a patra generatii Vectra sau Coupé-urile Peugeot si Citroën. Nici SUV-urile nu stau cu mainile incrucisate si vin cu noi tendinte.

Mitsubishi Concept-Sportback

Mitsubishi a facut publice, in miezul verii, primele informatii si schite ale viitorului model care va deveni cu siguranta centrul atentiei din standul firmei la Frankfurt. Masina s-a dorit un prim semnal in privinta tendintelor Mitsubishi referitoare la segmentul compactelor familiale, indeosebi pentru piata europeana.

In cateva cuvinte, designul modelului poate fi descris ca un profil sportiv, cu linii rafinate, cu o stabilitate marita datorata ampatamentului, combinata cu o imagine a spatelui foarte expresiva. In acelasi timp, modelul Concept-Sportback aduce pe piata o noua platforma, suficient de flexibila pentru a gazdui o gama larga de derivate si, implicit, o multime de noi modele ce vor fi lansate in urmatorii ani, inclusiv din clasa SUV-urilor.

VW Golf Cabrio

Dupa succesul teribil al lui GTI, VW pregateste si versiunea cabrio, cu un acoperis retractabil realizat din sticla si aluminiu. Noul model nu va fi insa, asa cum multi s-ar astepta, o simpla decupare a lui GTI, ci se va construi pe o platforma relativ noua, obtinuta din imperecherea celor de la Golf si Passat. Asta inseamna ca noul Cabrio nu va fi doar mai lung decat Golf, ci si mai lat. Si daca tot vorbim despre Golf, sa ne pregatim si de Golf GT, cu al sau motor special de 1,4 litri si 170 CP. Tot la Frankfurt va fi prezentat si conceptul Beduin, primul pas catre un SUV nou-nout ce va intra in productia de serie dupa salonul de la Detroit de anul viitor.

Opel Vectra OPC

Inainte de aparitia versiunilor sport Astra sau Zafira, Opel va aduce la Frankfurt al treilea OPC (Opel Performance Center), sub forma unei Vectra cu motor de 2,8 litri, V6 turbo, 255 CP, acelasi care va echipa modelul Signum si Saab 9-3 Aero. Varful de cuplu va atinge 355 Nm, suficient pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de 7 secunde. Viteza maxima nu va mai respecta acordul tacit de limitare a vitezei si va ajunge la 260 km/h.
Cutia de viteze in 6 trepte va fi in dotarea standard, ca si performantul sistem de franare si jantele de aliaj de 18 inci. Sasiul a fost si el tunat, iar Vectra OPC va fi prima masina de serie de la GM echipata cu a doua generatie de sasiu IDSPLus cu sistem CDC. Infatisarea a fost adaptata ideii sport prin grila de culoare neagra si evacuarile trapezoidale, iar interiorul a primit scaune Recaro din piele, pedalele fiind, de asemenea, sport.

Peugeot 407 CoupÉ

Peugeot a fost deja dezvaluit publicului, dar isi va face debutul oficial in Germania. Fata de conceptul Prologue prezentat la Geneva nu au aparut schimbari esentiale, iar intrarea in showroom-uri este anuntata pentru sfarsitul anului. Versiunea in doua usi a popularului 407 a fost desenata de specialistii Peugeot, spre deosebire de 406 Coupé, al carui designer s-a numit Pininfarina. Printre detaliile importante se remarca cele doua scaune individuale din spate, in locul unei banchete.

CitroËn C6 CoupÉ

Citroën vine cu o noua versiune a sedanului sau C6, transformat dintr-o masina spatioasa intr-una sportiva.
C-SportLounge s-ar putea sa nu fie cel mai sportiv nume, dar apartine unui model cu adevarat sportiv. Este un veritabil GT, cu 2+2 locuri, cu jumatatile de usa similare celor de la Mazda RX8, iesind astfel din tiparele unui coupé clasic. Altfel, va trebui sa asteptam salonul pentru detalii tehnice deoarece producatorul nu a comunicat vreun indiciu referitor la performante sau dotari.

Citeste si:

Renault Clio Concept

Conceptul Clio Renaultsport vine cu o importanta eliminare a ideii de spoiler pentru hatchbackuri, elementul fiind inlocuit cu un difuzor de aer preluat din aerodinamica monoposturilor F1. In principiu, tehnica de functionare este aceeasi, difuzorul amplasat in partea de jos a masinii avand rolul de a creste apasarea pe puntea spate. Si pentru ca povestea F1 sa continue, conceptul Clio va avea si o pereche de grile de aer in spatele rotilor din fata, nu pentru design, ci pentru eliminarea aerului fierbinte din compartimentul motor de-a lungul caroseriei. Interiorul a fost construit in jurul a patru locuri, reprezentantii Renault sustinand ca o astfel de masina nu va fi folosita decat rar pentru mai mult de doua persoane, si oricum in spate nu vor fi acceptate mai mult de doua.

Nici SUV-urile nu se lasa

Capitolul SUV-urilor nu se lasa mai prejos si vine cu noutati care indica directia pe care s-ar putea reorienta aceasta clasa atat de hulita de unii pentru consumul urias si chiar pentru aspectul gen tractor. Interesant este faptul ca linia mai umana, ce aduce a coupé bine hranit, este data, pe de-o parte, de Jeep, unul dintre inventatorii clasei, si de Renault, care n-a construit niciodata unul adevarat.

Jeep Compass Rallye

Conceptul Compass Rallye are ca principal scop extinderea brandului catre cumparatori care nu s-au simtit atrasi de Jeep pana acum. Mult mai compact decat Jeep-urile cu care America ne-a obisnuit, Compass Rallye este perfect pentru a demonstra ca un SUV poate fi manevrabil si performant, si asta cu un consum redus, calitati atat de apreciate pe pietele lumii si mai ales in Europa.

Renault Egeus

Aceeasi tendinta de umanizare a speciei se remarca si la Renault, care ar putea sa-si faca debutul in clasa (dupa o incercare timida cu versiunea 4x4 a lui Scenic). Unul dintre oficialii Renault l-a caracterizat pe Egeus drept "un SUV pentru oras si drumuri desfundate, un soi de coupé mai inalt, care combina placerea de a conduce cu eleganta si caracterul sportiv". Printre ingineriile de la bordul SUV-ului francez se numara modularitatea scaunelor din fata, sistemul de deschidere a usilor din spate sau indicatorul de siguranta in conditii off-road. Din punctul de vedere al mecanicii, avem o situatie mai conventionala, cu un motor de 250 CP, 3 litri V6, cu transmisie integrala prin intermediul unei cutii automate in 7 trepte. Comentatorii apreciaza ca Egeus ar putea ajunge in SUA, o piata pe care Renault nu are multi prieteni, sub sigla Nissan.

Suzuki Grand Vitara

Un alt model care arata tendintele noii generatii de SUV-uri este noul Suzuki Grand Vitara, cu un look atat de putin "off-road". Dincolo de design, Suzuki vine pentru prima data cu o constructie unitara, realizata pe un sasiu monococa. Acesta are ca misiune cresterea sigurantei si a rigiditatii in traseele off-road. Dimensiunile vor fi mai mari fata de vechea generatie, atat pentru versiunea in 3 usi, cat si pentru cea in 5. Motoarele vor fi, pentru inceput, doua pe benzina (1,6 si 2 litri) si unul diesel, de 1,9 litri, disponibile inclusiv cu o cutie automata si cu sistem de tractiune integrala permanenta.

Jeep Patriot

Ceva mai aproape de aspectul traditional al unui off-roader va fi conceptul Jeep Patriot, chiar daca va ramane in zona compacta. Potrivit producatorului, se adreseaza tinerilor care au deja afinitati pentru brandul Jeep si care apreciaza stilul mai dur al unui SUV clasic, dar si tehnologiile de ultima ora existente in noile generatii de SUV-uri.