Liftul, un spatiu inchis unde de obicei te plictisesti asteptand rabdator sa iesi cat mai repede are un potential care urmeaza sa fie exploatat curand de firmele de publicitate. Studii internationale arata ca intr-un spatiu inchis, de dimensiuni reduse, mesajul publicitar este citit de peste 95 la suta din persoane, iar rata de memorare depaseste 80 la suta.

Tudor Maxim, directorul companiei Elevate Media, care urmeaza sa monteze primele panouri publicitare in Bucuresti la inceputul lunii septembrie, spune ca ideea publicitatii in lifturi este autohtona. In Statele Unite si Canada se practica un sistem similar, cu o traditie de 25 de ani, dar in sistem de televiziune wireless, combinat cu programe de stiri.

Citeste si:

Compania are deja contracte cu asociatiile de proprietari din centrul Capitalei, unde probabilitatea de vandalizare a panoului publicitar este mai mica. Reclamele care se preteaza cel mai bine la lift sunt cele pentru companiile de retail, servicii financiare si bancare sau pentru companiile de asigurari. Asociatiile de locatari par sa fie foarte interesate de acest sistem, care le poate aduce venituri lunare de 20 - 30 de euro, si nu presupune nici o investitie din partea asociatiei. "Daca initial am estimat o rata de succes de 50-60 la suta, acum avem raspunsuri pozitive de la peste 90 la suta din asociatiile de locatari contactate", spune Tudor Maxim.

Radu Opaina, presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Romania, spune ca acestea trebuie sa fie atente la incheierea contractelor, deoarece de obicei agentiile de publicitate platesc sume foarte mici, aproape simbolice, asociatiilor de locatari, lipsite de experienta pe piata dura a publicitatii. In Bucuresti sunt peste 16.500 de lifturi, iar in tara erau inventariate in martie de Inspectoratul de Stat pentru Cazane si Instalatii de Ridicat (ISCIR) 35.258 de lifturi. Catalin Brasoveanu, purtator de cuvant al ISCIR, spune ca siguranta liftului nu poate fi afectata de un panou publicitar, ba chiar acesta ar putea creste rezistenta cabinei.