Romanii care vor sa apeleze la serviciile bancilor, dar n-au timp sau nervi suficient de tari pentru a face drumuri la sucursalele bancilor sau pentru a sta la cozi au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la serviciile prin telefon oferite de banci. Cele mai mari banci din sistem - BCR, BRD si Raiffeisen - au ajuns sa aiba departamente speciale, unde cateva zeci de angajati raspund zilnic la apelurile clientilor, dand informatii despre produsele bancii, efectuand operatiuni bancare si, mai nou, preluand o parte din formalitatile necesare obtinerii unui credit. Centrul telefonic al BCR primeste zilnic intre 200 si 250 de apeluri. "Serviciul INFO BCR este solicitat cel mai mult intre orele 10 si 14, deci e vorba de oameni care suna de la locul de munca si carora le vine greu sa obtina o invoire de la sefi pentru a se duce la banca", a declarat Cornel Cojocaru, directorul de comunicare al BCR, in cadrul unei conferinte de presa.


De ieri, pe langa informatii si reclamatii, serviciile telefonice ale BCR ofera noi functionalitati: preanaliza de credit. Astfel, cei care vor un credit de la BCR pot furniza prin telefon angajatilor bancii informatii privind veniturile, locul si vechimea in munca, alte credite contractate, precum si datele personale. Acestea vor fi introduse in calculator, care va da apoi verdictul: creditul poate fi acordat sau nu. Daca in urma evaluarii, programul informatic a decis ca solicitantul poate primi creditul, informatiile sunt trimise mai departe unei sucursale sau agentii. In faza pilot, creditul nu poate fi luat decat din 8 unitati BCR din Bucuresti, dar reprezentantii bancii estimeaza ca, in viitor, reteaua va fi extinsa la nivelul intregii tari.