Actiunile Reebok au pierdut cea mai mare parte a castigului de 8% obtinut dupa anuntul companiei Adidas de a prelua firma concurenta. Acesta deoarece investitorii incep sa evalueze dificultatile de a transforma intr-un succes fuziunea in valoare de 3,8 miliarde de dolari, comenteaza Reuters. Directorul executiv al Adidas, Herbert Hainer, vrea sa inlature orice temere si a pornit o campanie de promovare a fuziunii in randul investitorilor. Investitorii, analistii si reprezentantii firmelor de retail incep sa se intrebe daca Adidas, a doua mare firma de articole sportive din lume dupa Nike, nu s-a extins prea mult, in special inaintea Cupei Mondiale organizata anul viitor in Germania.

Mai mult, diferentele culturale transatlantice ar putea complica integrarea companiilor, asa cum s-a intamplat in cazul fuziunii din 1998 care a condus la crearea grupului DaimlerChrysler. "Preluarea unei companii americane de catre una germana nu este ca o luna de miere", a spus managerul de fonduri Harald Sporleder. Valoarea actiunilor DaimlerChrysler

s-a redus la jumatate dupa fuziune, din cauza problemelor manageriale si a costurilor masive generate de restructurarea diviziei Chrysler. "Adidas nu trebuie sa incerce integrarea prea rapida a Reebok, asa cum a procedat Daimler cu Chrysler", a declarat Sankar Krishnan, director la firma americana de consultanta Alvarez & Marsal. Reebok recurge la un marketing agresiv si isi schimba, frecvent, gama de produse, in timp ce Adidas se concentreaza pe comercializarea echipamentelor sportive clasice si adopta o atitudine mai putin flexibila, in opinia specialistului in marketing Erich Joachimsthaler, din New York. Reprezentantii Adidas spera ca echipamentele sportive clasice sa fie completate de produsele Reebok mai apropiate de tendintele modei, pentru a se extinde in Statele Unite, unde compania germana nu a reusit, pana in prezent, sa atinga o cota de piata de 20%. Investitorii isi mai pun problema daca Adidas poate indeplini obiectivul unei cresteri de peste 10% a profitului si de pana la 10% a vanzarilor, stabilit pe termen mediu.

Citeste si:

"La prima vedere, acordul va conduce la cresterea vanzarilor grupului, incepand din 2007. Eu raman insa sceptic", a spus Sy Schlueter, director la firma de management al activelor Copernicus.

"Daca Adidas va reusi prin preluarea Reebok va fi foarte bine, dar firma isi asuma un risc", a declarat Rolf Drees, purtator de cuvant la Union Investment, a treia mare firma de management de fonduri din Germania si detinatoare de actiuni Adidas.

Unii analisti au facut referire la incercarea esuata facuta de Adidas pentru integrarea companiei producatoare de articole sportive pentru iarna Salomon, achizitionata in 1997, si care va fi vanduta firmei finlandeze Amer Sports. "Adidas a incercat timp de cinci ani, fara succes, sa integreze compania franceza Salomon. Acum conducerea sustine ca totul va fi diferit cu Reebok, dar ma indoiesc, deoarece produsele lor sunt foarte diferite", a declarat un analist din Frankfurt. Producatorul de articole sportive Adidas anuntat ca va cumpara firma rivala americana Reebok in cadrul unei tranzactii in valoare de 3,1 miliarde de euro (3,8 miliarde de dolari). Acordul, care ar urma sa fie finalizat in prima jumatate a anului 2006, trebuie sa primeasca aprobarea actionarilor Reebok si a autoritatilor anti-trust.