Dacia-Renault nu a stabilit inca metodologia prin care isi va despagubi clientii care sunt nevoiti acum sa-si schimbe jantele de aliaj, de pe modelele Logan, cu cele de otel. Conform legii, Automobile Dacia trebuie sa restituie acestora diferenta de pret dintre cele doua tipuri de jante, ultimele fiind mult mai ieftine. Oficialii de la Automobile Dacia nu stiu nici la ora actuala daca si cum vor fi despagubiti clientii care si-au achizitionat modele Logan echipate cu jante din aliaj. Metodologia ar fi trebuit sa fie pusa la punct inca de saptamana trecuta, atunci cand Dacia-Renault a decis sa recheme in service toate autoturismele Logan dotate cu jante din aluminiu, pentru a le inlocui cu altele din otel.

Hotararea fusese luata dupa ce un Logan echipat astfel a ratat un test efectuat de revista franceza "Auto Journal", provocand, in viraj, desprinderea anvelopei. "Nu putem sa facem acum nici un comentariu. Chiar n-avem cum! Nu a fost stabilita nici o procedura", ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia. Pe de alta parte, Constantin Cerbulescu, directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti, spune ca producatorul e obligat, prin lege, sa restituie in bani diferenta de pret dintre cele doua tipuri de jante. Fondurile pe care Dacia ar trebui sa le disponibilizeze pentru despagubirea clientilor nu sunt deloc de neglijat.

Potrivit ultimelor date oficiale, Dacia a vandut numai la export 47 de automobile Logan dotate cu jante din aliaj. Daca luam in calcul ca un set de jante recomandate de producator costa minimum 14 milioane de lei vechi, ne-am putea face o imagine despre cat trebuie sa scoata din buzunar uzina pitesteana. Asta ca sa nu mai vorbim de pierderile la capitolul imagine.