Expertii germani sustin ca, in cazul in care accidentul ar fi fost real, viata soferului ar fi fost in pericol. Aceasta intrucit sistemul de sustinere a capotei, situat intre parbrizul frontal si cel lateral, a cedat. Specialistii au ajuns la concluzia ca exista o problema de coordonare la sasiul automobilului, mai ales cind este vorba despre un viraj.

Supusa testului Elch, adica testul elanului care consta intr-o manevra de viraj, la o viteza de 65 de kilometri pe ora, masina s-a rasturnat. "La masinile fara ESP (Program de Stabilizare Electronica), cum este cazul Logan, manevra respectiva trebuia sa conduca cel mult la un derapaj, dar nu la o rasturnare", a declarat un specialist din domeniu pentru ziarul german "Hamburger Abendblatt".

Probleme la sasiu

In pofida presiunii corecte din pneuri, janta s-a agatat de asfalt si a produs astfel catapultarea. Expertii germani au ajuns la concluzia ca exista o problema de coordonare la sasiul automobilului. In urma rasturnarii, sistemul de sustinere a capotei, situat intre parbrizul frontal si cel lateral, a cedat, intr-un caz real spatiul de supravietuire a automobilistului suferind o restringere masiva, ceea ce i-ar pune in pericol viata. ADAC a recomandat soferilor sa ia in considerare achizitia, la un pret similar cu cel al unui vehicul ieftin nou, a unui automobil rulat, dar cu mai multe elemente de siguranta.

Citeste si:

Renault spune ca nu-s probleme

Anterior acestui test, Dacia a mai obtinut o nota proasta in cursul unei testari la accidente EuroNCAP, la manevra de carambolaj lateral fiind cotata ultima din cinci modele testate, mai arata ziarul nemtesc. Reprezentantii Renault din Germania au declarat ca automobilul testat de ADAC urmeaza sa fie examinat in detaliu.

Dacia Groupe Renault sustine ca s-au efectuat mai multe teste de elan in care Logan s-a comportat foarte bine si ca Logan a fost aleasa masina anului 2004. In plus, reprezentantii Renault Romania mai spun ca Logan s-a comportat bine si la testele efectuate de catre jurnalistii suedezi la ei in tara.