Cea de-a cincea editie a Conferintei Internationale de Responsabilitate Sociala (CSR’10), organizata de Saga Business & Community cu sprijinul CSR Europe, a reunit peste 12 vorbitori internationali dintr-un total de 28, care au aratat cum se construiesc afacerile profitabile, aplicand principiile responsabilitatii sociale si orientarii catre inovatie

Experti provenind din tari precum Marea Britanie, Italia, Belgia, Germania, Polonia, Franta, Grecia au dezbatut in cadrul evenimentului CSR’10 „Pulling in the Right Direction” subiecte precum: cum sa-ti faci afacerea sustenabila prin eticheta verde, cum sa adopti practici prietenoase cu mediul prin reducerea deseurilor, managementul apei si eficienta energetica, cum iti poti reduce amprenta de carbon, cum iti poti “marketa” activitatile verzi ale companiei si cum poti sta departe de pacatul “green washing”, etc.

Concluziile care au reiesit in urma acestei conferinte sunt:

  • Conceptul de “eticheta verde“ va capata un sens in fata cumparatorilor care vor alege produsele de acest tip versus cele care nu au fost create cu respectarea normelor eco. Vor disparea intermediarii, iar consumatorii vor avea acces la aceste produse direct de la producatori.
  • Companiile vor taia bugetele programelor de CSR care nu au un beneficiu al investitiei. Vor fi finantate campanile in care va putea fi identificata cu usurinta partea de profit.
  • Este mai ieftin sa fii responsabil decat sa comunici ca esti responsabil, CSR-ul nu este un exercitiu de PR.
  • Vor aparea noi servicii destinate exclusiv companiilor care se ocupa de implementarea campaniilor de CSR. De exemplu: Piata de telecom pune la dispozitia ONG-urilor servicii dedicate – sistem de donatii prin telefon, fapt care va duce la segmentarea pietei in functie de jucatori responsabili versus iresponsabili.
  • In Romania se va resimti, in urmatoarea perioada o accelerare pe zona campaniilor eco. O afacere care respecta ideea de “green” nu va impacta doar mediul inconjurator, ci si afacerea in general. O afacere care conserva resurse si taie costurile nu inseamna doar o afacere care salveza bani, ci una care isi atrage consumatorii, isi creste reputatia si isi mareste eficienta.
  • Daca pana acum socialul ingloba naturalul, acum naturalul inglobeaza socialul care inglobeaza economicul.

In materie de CSR nu mai exista cale de intoarcere! In acest moment nu mai avem discutii despre cum sa devenim sustenabili, ci cat de repede o vom face. In perioada de criza companiile care nu vor aplica regulile CSR-ului si sustenabilitatii, vor disparea,” declara Luminita Oprea - Strateg, Saga Business & Community.

Printre vorbitori prezenti la Conferinta CSR’10 s-au numarat: Richard Ellis, Group Head of CSR - Alliance Boots, Emmanuel Perakis, Managing Partner - STREAM Management Consulting, Guenther Juenger, Director of Corporate Affairs - Intel EMEA, Rob Challis, Global Head of Corporate Responsibility - Man Group, Ondrej Homola, Field Sales Leader Building Innovations, Central Europe South - DuPont, Jan Köpper, Coordinator Membership Services (NPO Relations) - CSR Europe , Yannis Freris, Head of Corporate Communication & Sustainable Development - Gefyra S.A. etc.

Saga Business and Community este o companie specializata in consultanta in domeniul managementului reputatiei si al responsabilitatii sociale. Saga ofera instrumente dedicate, strategii practice, campanii sustenabile, politici si proceduri durabile si eficiente. De asemenea, livreaza evenimente educationale de top al caror scop este atat colaborarea dintre cei 4 actori importanti: sectorul public, sectorul privat, sectorul civil si mass-media, cat si conectarea pietei romanesti la tendintele internationale din domeniu.

Citeste si:
CSR Growing Responsible – Importanța raportărilor ESG și a...
CSR Growing Responsible –...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.