Francezii spun ca se asteptau ca modelul Logan sa primeasca doar trei stele. Ei cred ca, la nivelul gamei sale, modelul Logan "ofera un nivel de securitate optim". Cu toate acestea, dintre masinile construite dupa 2000, masina romaneasca este cel mai putin sigur model compact. De asemenea, Dacia este departe de standardele Renault, cele opt modele care poarta marca franceza primind punctajul maxim de cinci stele. Logan a obtinut acelasi punctaj ca Matizul celor de la Daewoo.

Fata de "concurentul" Skoda Fabia, Dacia are cu o stea in minus, iar fata de fratele Clio, mai putin cu doua. EuroNCAP testeaza, cu masini reale si manechini, cit de periculos este autoturismul pentru pasageri, in caz de accident. Testul descrie detaliat gravitatea leziunilor care pot aparea in caz de impact.

Logan este cel mai slab model de la Renault, in materie de siguranta, toate celelalte opt modele ale firmei franceze fiind cotate cu 5 stele EuroNCAP. Diferenta se explica prin faptul ca, in cazul masinii romanesti, s-a urmarit in mod agresiv reducerea costurilor. Francezii sint insa multumiti de rezultat, la care se asteptau. "Logan ofera un nivel de securitate optim pentru acest nivel de gama" a spus, Jacques Faure, responsabil pentru securitatea pasiva la Renault.

Bilantul leziunilor dupa analiza cu manechine a dovedit eficacitatea sistemelor de retinere a ocupantilor, ale caror parti vitale ale organismului sint protejate. Logan beneficiaza de experienta recunoscuta a firmei Renault si in domeniul rezistentei la socuri si al disiparii energiei cinetice. In cazul unui accident frontal, arhitectura compartimentului motorului favorizeaza suprapunerea partiala a elementelor mecanice, acestea neajungind in habitaclu. "Integritatea habitaclului a dovedit eficacitatea structurii vehiculului, care a permis evitarea oricarei intruziuni periculoase", precizeaza compania constructoare, Dacia Groupe Renault.

Caroserie ranforsata

Citeste si:

In partea superioara a caroseriei, socurile sint transferate ranforsarilor de cadru laterale, stilpilor fata precum si ranforsarilor aflate in usi. Pe partea mediana, eforturile sint preluate de traversa fata. Acest dispozitiv este completat de o cale de transfer a eforturilor in partea inferioara, printr-un cadru GMP fixat in patru puncte pe lonjeroane.

Genunchi protejati

In caz de soc, plansa bordului este intarita de o structura in forma de fagure, din polipropilena, un material foarte absorbant, care reduce consecintele impactului asupra genunchiului. Profilul bordului din partea de jos si golul format imbraca forma tibiei pentru a repartiza efortul asupra gambei si gleznelor. Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr-o pozitie adaptata, in timp ce paddingurile de sub picioarele soferului si ale pasagerului protejeaza membrele inferioare.

Testul EuroNCAP a mai dovedit ca, in caz de soc lateral, structura de mijloc protejeaza ocupantii, la fel ca si rezistenta laterala a scaunului si paddingurile aflate in portiera. Iar traversa situata in spatele banchetei din spate are rolul de a limita riscul patrunderii in habitaclu a obiectelor aflate in portbagaj.