In ultimele doua saptamani, ecranele televizoarelor, radioul si cutiile postale ale romanilor au fost asaltate de reclame la Flamingo. In mod surprinzator, compania nu urmarea sa promoveze cresterea vanzarilor, ci sa convinga romanii sa-i cumpere actiunile. Este prima campanie de acest gen din Romania. Cu toate acestea, metoda publicitatii la ofertele pentru bursa dateaza de ani buni pe pietele occidentale.

Cea mai recenta realizare in acest sens apartine Google: firma care gestioneaza celebrul motor de cautare pe internet. Anul trecut, la 9 ani de la infiintarea companiei, fondatorii Google au decis sa iasa pe bursa. In urma unei campanii publicitare agresive, au reusit sa stranga aproape 80 de miliarde de dolari (de 2,5 ori mai mult decat isi propusesera), depasind faimoasele companii de film Time Warner si Disney.

Cum a decurs campania?

Imediat dupa ce s-a primit acordul de la BVB cum ca actiunile puteau fi listate la bursa (pe 8 iunie), Ogilvy a declansat campania publicitara, care a durat in total doua saptamani - intre 9 si 22 iunie. Si pentru ca legea nu permitea in prima saptamana sa se spuna ceva despre vanzarea de actiuni, s-a apelat la imaginea cu calculatoare si nu la una legata de bursa, cum s-ar fi asteptat foarte multi. Abia in a doua saptamana, adica dupa 15 iunie, s-a declansat campania agresiva, in momentul in care compania de consultanta a decis ca lumea sa fie informata simplu si direct: "Actioneaza!". Pentru ca, in viziunea lor, Flamingo inseamna actiune, iar din acel moment chiar puteai sa actionezi, adica sa cumperi actiuni. Prin campaniile sale, Flamingo a reusit sa transforme PC-ul, obiectul la care multi se uitau crucis in urma cu cativa ani, intr-un produs indispensabil si totodata accesibil fiecarui roman. Campania din 2002 "E timpul sa ai si tu calculator!" a dovedit acest lucru, pentru ca, dupa aceea, intreaga piata de IT a urmat acelasi trend.

Povestea de succes a grupului Flamingo

Citeste si:

Flamingo Computers a fost infiintata in 1994 de trei studenti entuziasti, abia iesiti de pe bancile facultatii. Unul dintre ei era Marius Ghenea, iar ceilalti - Dragos Cinca, actualul actionar majoritar, si Islam Varol. In 2001, Ghenea a plecat la Flanco, iar cele 33a de actiuni au fost cumparate de ceilalti actionari.

Oferta Flamingo

19.000.000 de actiuni
pretul unei actiuni: 18.000-24.000 lei
63.000.000 de cereri
1.003 ordine de cumparare
o valoare de 59,9 milioane de euro

Campania

Unde au fost promovate ofertele:
canale TV: RealitateaTV, PRO TV
cutii postale
radio: PRO FM