Pe masura ce Internetul cistiga tot mai multi adepti, campaniile de publicitate online devin din ce in ce mai inedite. Cele mai noi aparitii in domeniu se refera la samplingul online, comunicarea eficienta, felicitarile online personalizate sau "marketingul cu permisiune".

Producatorii sau comerciantii au de curind posibilitatea sa-si convinga clientii de eficienta produselor lor oferind monstre ale respectivului produs si prin intermediul Internetului. Samplingul online permite utilizatorului, ca printr-un simplu click pe un banner si pe micro site-ul unei promotii, sa completeze un formular pentru a primi, prin posta, mostre oferite in cadrul unor campanii. Prima campanie de acest gen a fost realizata pentru brandul Dove. "Costurile aferente samplingului online sint de aproximativ trei ori mai ieftine decit cele clasice", enumera Val Voicu, marketing director la Imedia, unul dintre principalele avantaje ale acestui tip de campanie.

Varianta legala a SPAM-ului

"Permission marketing" este practic varianta legala si dorita a Spamlui, prin care producatorii incearca sa-si atraga clientii. "Se creeaza acele unelte precum un newsletter sau alerte pe e-mail pe care le primesti in urma unui acord. Permission marketing via e-mail, combinat cu SMS, MMS aduce prospectorul in locul in care se ofera detalii. Practic, se trimite un mail si apoi, din citiva pasi se ajunge la "Deci? La ce ora spuneati ca doriti sa va livram produsul acasa?", explica Ciprian Stavar, interactiv media director in cadrul Vodanet Media. O alta inovat ie a Internetului, cu beneficii semnificative in cadrul unei campanii de promovare, se refera la asanumita "comunicare eficienta".

Citeste si:

Practic, sub aspectul unui banner se ascunde un puternic instrument de cautare, care ofera informatii detaliate despre produsul cautat. Marele beneficiu consta in faptul ca aceasta metoda nu este perceputa ca publicitate, ci ca un serviciu. Nu in ultimul rind, prin Internet produca torii pot construi si campanii bazate pe scrisori personalizate.

O piata de doua milioane de dolari

Potrivit estimarilor agentilor economici din industria de profil, publicitatea online va atinge la finele acestui an aproximativ doua milioane de dolari, schimbarile vizind atit modalitatile de prezentare, cit si importanta anumitor site-uri. "Cred ca pe viitor, se va produce o orientare a pietei catre site-urile mici, ale unor comunitati in detrimentul celor mari, dar cu un target difuz", este de parere Calin Rotarus, online sales Director la ARBOmedia. Potrivit acestuia, schimbarile se vor sesiza si in ceea ce priveste agentiile. Mai precis, marile agentii vor pierde teren, pe seama faptului ca agentiile mai mici sint dispuse sa aloce o mai mare atentie campaniilor pe Internet.