Cea mai scumpa motocicleta de pe piata romaneasca este MV Agusta F4 1000-Tamburini, pentru care un motociclist a scos deja din buzunar peste 40.000 de euro. Urmeaza modelul Honda Valkyrie Rune, care depaseste 35.000 de euro, si modelul Ducati 999R, cu pretul de 30.000 de euro.

Pretul pentru Tamburini, cu toate taxele incluse, este de 42.971 de euro. Acest model care face parte dintr-o serie limitata, este construita manual, constructorul livrind in toata lumea doar 300 de exemplare. "Norocosul cumparator a intrat in posesia modelului cu numarul 151", ne-a spus directorul general al United Motors International, Daniel Mirea.

De acest model se mai pot bucura inca unul-doi motociclisti pasionati, dar si cu mari posibilitati financiare, intrucit importatorul spune ca va mai aduce unul-doua modele. Motocicleta poarta amprenta lui Massimo Tamburini, considerat "parintele motocicletelor frumoase". "Tamburini este recunoscut pentru arta lui de a realiza un echilibru perfect intre functionalitate si estetica", arata importatorul. MV Agusta F4 1000-Tamburini se diferentiaza de vechile modele printr-o serie de inovatii.

Dintre acestea putem aminti faptul ca jantele vehiculului pe doua roti sint facute din magneziu. Masca fata este confectionata din fibre de carbon, ca de altfel intreaga caroserie, iar vehiculul beneficiaza de o grafica speciala, cu logoul Tamburini. Sasiul este realizat din teava rezistenta de crom-molibden, iar suspensiile sint ajustabile total. "Suspensiile se regleaza in functie de greutatea pilotului", a precizat Mirea.

Herghelia Tamburini

Motorul are o cilindree de 1.000 de centimetri cubi si dezvolta 173 de cai-putere. Inima motorului este, dupa cum arata importatorul, revolutionarul sistem Torque Shift System (TSS). "TSS este sistemul de admisie variabila de aer, un sistem folosit in premiera la o motocicleta. Acest sistem se mai foloseste la masinile de formula 1", a mai spus Mirea. Sistemul de frinare este dotat cu etriere dintr-o bucata, forjate, ca si jantele, de altfel. Pe cumparatorul MV Agusta F4 1000-Tamburini, care a vrut sa ramina anonim, se poate sa il fi atras si faptul ca saua motocicletei este imbracata in piele rosie de Alacantra.

Locul doi in topul scumpeturilor - Honda Valkyrie Rune

Pretul acestei "bijuterii", dupa cum o numeste importatorul Intermotorcycle, este de 37.878 de euro, cu toate taxele incluse. "Honda Valkyrie Rune nu este o motocicleta pe care sa o poata 'calari>> oricine", arata importatorul. Si asta pentru ca ratia acordata tarii noastre de catre producator este de doar doua motociclete. Modelul face parte din categoria "extreme cruiser" si datoreaza apartenenta la acest segment designului unic si motorizarii exceptionale. Tinuta sa extrem de agresiva porneste de la un design care o face sa iasa imediat in evidenta, fiind imposibil de confundat cu celelalte concurente din segment.

Putere de automobil

Citeste si:

Cu cei 6 cilindri ai motorului care dezvolta 120 de cai-putere, Valkyrie Rune este o forta dezlantuita, pe care oricine si-ar dori sa o stapineasca, dar putini vor avea aceasta sansa, mai arata importatorul. Motorul este in patru timpi, SOHC, are o cilindree de 1.800 de centimetri cubi, iar racirea se face cu lichid. Transmisia se realizeaza cu cutii de viteze in cinci trepte, transmisia finala fiind pe ax cardanic, iar rezervorul vehiculului are o capacitate de 23 de litri. Aprinderea este digitala, tranzistorizat-computerizata, avansul fiind electronic.

Dotari de ultima generatie

Motocicleta cintareste 368 de kilograme, are o lungime de 1,75 metri, are o inaltime de 69 de centimetri, iar garda la sol este de 12,5 centimetri. Constructorul japonez a dotat seria limitata Valkyrie Rune cu suspensii-furca, tip Trailing Bottom Link, cu amortizor central, si cu frine cu discuri duble flotante, cu etrier cu trei pistoane. "Inca un argument in favoarea 'masinariei>> de vis, pentru impatimitii motoarelor, este numele cu rezonante mitologice, care subliniaza caracterul sau puternic, fara compromisuri", subliniaza importatorul.

Pina acum, importatorul se afla in negocieri cu patru posibili clienti pentru Valkyrie Rune. Intermotorcycle a comercializat pina in prezent 70 de unitati Honda, estimarile pentru intregul an aratind vinzari de peste 250 de vehicule pe doua roti. In primul timestru al acestui an s-au vindut 178 de vehicule pe doua roti, ceea ce face ca piata acestor vehicule sa creasca cu 40% fata de perioada similara din 2004, cind s-au vindut 125 de vehicule. La nivelul intregului an 2005, piata motoarelor va creste la 1.300 de vehicule vindute, fata de 1.007 unitati vindute in 2004, spun reprezentanti din domeniu.

Superbike Ducati

Componente de cea mai inalta calitate, control computerizat al motorului, precum si ultimele tipuri de suspensii testate pentru curse si sisteme de frinare, asta este descrierea facuta de catre importatorul marcii Ducati in Romania, Imsat Maritime, pentru modelul 999R. Constructorul italian a dotat modelul 999R cu un motor de 999 de centimetri cubi, capabil sa dezvolte puterea a nu mai putin de 150 de cai. Motorul este in patru timpi, cu doi cilindri dispusi in L, la 90 de grade. Racirea motorului se face cu lichid, iar injectia este electronica, de tip Marelli.

Transmisia se realizeaza cu cutii de viteze in sase trepte, transmisia finala este pe lant, iar ambreiajul este multidisc uscat, cu comanda hidraulica. Sasiul vehiculului este realizat din grinda cu zabrele din tuburi de otel si beneficiaza de suspensie fata tip furca Ohlins inversata, complet reglabila, tratata cu nitrura de titan.

Dotari inteligente

Suspensia spate este progresiva cu monoamortizator Ohlins, si acesta complet reglabil. Pentru siguranta, italienii au dotat 999R cu doua discuri semiflotante, doua etriere cu cite 4 pistoane si 4 pastile, asta pe fata, iar pe spate se gaseste un disc cu un etrier cu doua pistoane. Pentru a parea cit mai agresiva, constructorii italieni pun la dispopzitia motociclistilor modelul Ducati intr-o sigura varianta de culoare: caroserie rosie, cadru rosu si jante negre.