Compania americana a anuntat ca planul de lucrari a fost revizuit conform cu nivelul platilor * Guvernul Tariceanu a alocat 213 milioane de dolari pentru lucrarile la autostrada Bechtel in 2005, mult sub nivelul prevazut initial

Compania americana Bechtel va revizui planul lucrarilor la Autostrada Transilvania, dupa ce autoritatile romane au alocat 213 milioane de dolari pentru lucrarile la Autostrada Brasov-Bors, in 2005, a declarat ieri, pentru Rompres, directorul pentru relatii externe Bechtel Romania, Francis Canavan. "Noi am fost anuntati de autoritatile romane ca anul acesta avem alocate pentru lucrari 213 milioane de dolari si, ca atare, am redus planul de lucrari, pe care il vom revizui conform cu nivelul platilor", a spus Canavan.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, graficul de plati stabilit initial pentru constructia Autostrazii Transilvania se cifra la aproximativ 500 de milioane de euro pe an, Bechtel avand capacitatea de a consuma 500-600 de milioane de euro pe an ca volum de constructii. "Noi vom continua lucrarile la tronsoanele pe care le-am inceput, urmand ca pana in 2008 sa finalizam, la termen, lucrarile convenite in contract", a aprecizat Francis Canavan. Acesta a spus ca, deocamdata, nu au avut loc discutii cu autoritatile romane asupra unei renegocieri a contractului. "Dupa ce autoritatile vor realiza o strategie, noi suntem de acord sa discutam si vom vedea ce se va hotari", a subliniat Canavan.

Conform graficului initial, in 2005, trebuia finantata continuarea lucrarilor realizate de Bechtel pe tronsoanele Campia Turzii-Gilau - 54 de km - in valoare de 371 de milioane de euro, Bors-Suplacu de Barcau - 64 km - 245 de milioane de euro, ambele cu termen de finalizare in 31 decembrie 2008, respectiv Targu Mures-Campia Turzii - 36 km, in valoare de 143 de milioane de euro, cu termen de finalizare 30 ianuarie 2008. In acest an urmeaza sa fie finalizate lucrarile de infrastructura legate de Coridorul IV, varianta ocolitoare Timisoara (DN 6) in lungime de 12,6 km - 20,8 milioane de euro, Drobeta Turnu Severin-Ciochiuta (DN 6) in lungime de 34,15 km - 22,1 milioane de euro, Filiasi-Ciochiuta in lungime de 29,61 km - 21,4 milioane de euro, Craiova-Filiasi in lungime de 35,19 km - 40,4 milioane de euro si Fetesti-Cernavoda in lungime de 17,5 km - 26,4 milioane de euro.

Borbely: "Vestea buna e ca s-au deblocat resurse"

Pe de alta parte, tot ieri, ministrul delegat pentru Lucrarile Publice si Amenajarea Teritoriului, Borbely Laszlo, a afirmat ca rectificarea bugetara, ce va fi discutata, pe fond, saptamana viitoare, de Consiliul National al Coalitiei, nu va determina reinceperea discutiilor privind constructia autostrazii Transilvania, transmite Mediafax. "Nu cred ca vor reincepe discutiile legate de constructia autostrazii Transilvania", a declarat intr-o conferinta de presa la Targu Mures, Borbely. Potrivit acestuia, s-a stabilit deja ca fondurile pentru autostrada in acest an vor fi reduse de la 340 la 213 milioane de dolari."Vestea buna este ca s-au deblocat resurse, este vorba de 100 de milioane de euro, la care s-a realizat memorandumul de finantare, iar Ministerul Finantelor a inceput procedurile pentru obtinerea unui credit comercial. De asemenea, pentru constructia autostrazii vor fi deblocate 24 de milioane de euro, din fonduri ministeriale", a precizat Borbely.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.