Abonatii telefoniei fixe se arata in ultimul timp tot mai atrasi de ofertele companiilor alternative de telefonie fixa, care ofera nu doar convorbiri nationale si internationale la tarife mai mici, dar si servicii integrate (cablu, telefonie si internet, toate printr-un singur operator). Surse din piata estimeaza ca numarul abonatilor alternativi a crescut in ultimele 5 luni de aproape patru ori fata de decembrie 2004, ajungand la 250.000 in acest moment. Piata telefoniei fixe numara la inceputul anului peste 4,3 milioane de abonati. Daca la inceput majoritatea clientilor alternativi erau din randul agentilor economici, de la inceputul anului a crescut foarte mult si numarul abonatilor persoane fizice. Cresterea numarului de abonati a determinat in unele cazuri chiar dublari ale traficului de voce, dupa cum sustin reprezentantii companiilor din bransa.

"Numarul de apeluri in si prin reteaua noastra din ultimele 5 luni a fost cu aproape suta la suta mai mare fata de cel inregistrat in decembrie 2004. Nivelul de incredere al clientilor in noile servicii a crescut simtitor", sustine Serban Savu, director executiv in cadrul diviziei de telefonie fixa a Adisam Telecom.

Totusi pe piata telefoniei fixe alternative se inregistreaza anumite "intarzieri", sustin jucatori de pe piata. "Dupa liberalizare nu au avut loc mutari spectaculoase de abonati pentru ca nu au existat operatori pregatiti. Cei mai multi au asteptat momentul liberalizarii si abia apoi au inceput sa construiasca retele, lucru care cere timp. Abia din 2004 retelele au fost functionale, astfel ca, din 2005, ne putem astepta la cresteri importante ale numarului de abonati si, implicit, ale cifrelor de afaceri", este de parere Adrian Boca, director executiv Atlas Telecom.

Doua telefoane de fix, doua facturi

Mecanismul schimbarii furnizorului de telefonie fixa este de regula urmatorul: intr-o prima faza, clientul are doua numere de telefon: cel de la RomTelecom, pentru a putea primi apeluri, iar celalalt, al noului operator, pentru a efectua apeluri. in faza a doua, dupa acomodarea cu noua numerotatie, se renunta complet la vechiul numar. "Cei mai multi clienti noi ii castigam prin recomandari ale clientilor actuali. Oamenii sunt nedumeriti cand aud de numere care incep cu 03 (n.r. - numerotatie alocata operatorilor alternativi) si incep sa se informeze de tarife si servicii", continua Serban Savu.

La sate, monopolul persista

Marea masa a noilor clienti pentru telefonia fixa alternativa provine din zona urbana. "Cele mai profitabile zone pentru un operator alternativ de telefonie fixa sunt cele centrale, cu o densitate mare de locuitori. in zonele periferice, marja de profit pentru operator este de doar 2 sau 3 la suta", crede Lucian Bala, director de vanzari Ines Group.

Servicii inedite - numere verzi personale

Pe piata telefoniei fixe alternative sunt in acest moment 61 de furnizori de telefonie fixa alternativa, potrivit datelor. Cei mai importanti jucatori pe piata sunt, dupa RomTelecom - cu 13,3 milioane de numere alocate, Atlas Telecom - cu 1 milion de numere alocate, RDS - cu peste 1 milion de numere alocate si Astral Telecom - cu 450.000. Pentru a se diferentia de ceilalti operatori de pe piata, unii vin cu servicii inedite, cum ar fi acordarea de numere verzi. "Oricine poate avea un numar verde (n.r. - cu apelare gratuita), daca vrea sa fie sunat gratuit de catre prieteni sau rude. La sfarsitul lunii, abonatul primeste factura pentru toate apelurile primite", explica Serban Savu, reprezentant Adisam Telecom.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.